Aangenaam kennis te maken

Hallo allemaal,

Sinds een volle week ben ik nu ook een Skoda-rijder.
Ik ben in het bezit van een Skoda Octavia Combi uit 2011. Nog geen 4 jaar oud, dat duurt nog iets meer dan 4 maand. Ik heb hiervoor alleen maar VW gereden, waarvan de laatste 2 Passat Variant waren van 2004 tot vorige week.
Ik ben geruime tijd bezig geweest met kijken en het laatste, zeg half jaar echt aan het zoeken geslagen naar een goede vervanger.
Ik twijfelde tussen weer een Passat Variant of een Octavia Combi. Het is de laatste geworden :-).
Een Elegance Businessline. Een zeer prettige auto moet ik zeggen.
Het enige wat mij opviel is dat de BT-module miste. Op de Columbus audio/navi/mediaplayer/etcetera wat in de auto zit, werkt de "phone-knop" als mute knop.
Ik ben er achter gekomen door op dit forum te gaan lezen. ;)
inmiddels al bij de garage waar ik de auto heb gekocht, gevraagd te achterhalen wat mij dit gaat kosten om handsfree in de auto te kunnen bellen.
En nee, ik wil geen Parrot installatie in de auto. Ik vind het interieur mooi, zo clean als het nu is en ik hoef dan ook geen uitsteeksels uit het dashboard te hebben als het niet nodig is.
Het schijnt dat de standaard installatie van Skoda nog al eens problemen heeft en de Skoda-dealer heeft de garage aangeraden om bij Cartronics? eens te gaan navragen.
Met inbouw zou ik op een €300 tot €350 uitkomen.
Maar dan is de auto wel compleet.
Alles werkt (volgens mij). Ik heb een vermoeden dat ik nog niet de helft van het kunnen van de auto weet of heb gezien.
Inmiddels ben ik er al wel achter dat ik met de Passat 1.9 TDI met 1 op 19,5 to 1 op 20 netjes reed. De Octavia doet het met zijn 1.6 TDI Greenline nog leuker. Op hetzelfde traject, 1 op 24 tot 1 op 25. 4,2 tot 4,0 liter per 100 km.
Ik denk dat ik dan netjes gereden heb. Geen overdreven oma gangetje. Nee, geoon door de polder, waar de max 80 is, de cruisecontrol er op en lekker rijden. Denk dat de teller continu op 83/85 km stond.
Een heerlijke auto.
Ik ben blij dat ik hem heb gekocht.

Groeten
Willem Jan

Thokozanoah

Forumguru
Welkom op hét forum, je hebt inderdaad voor je Columbus (die in jouw geval dus geen standaard BT heeft) gewoon een externe module nodig. Eenmaal ingebouwd werkt het perfect....

CDK

Forumguru
hartelijk welkom @Pennie_72, ik heb al sinds 2009 op 2 Superbs de ingebouwde oem carkit en nog nooit enig probleem ondervonden. ik zou lekker voor origineel gaan als ik jou was!!

Cordoba

Forumguru
Welkom Willem Jan. Wat de keuze voor BT betreft, dat is eigenlijk net als de audio/media systemen: sterk afhankelijk van welke zaken je gebruikt en hoe, en dan nog wat je persoonlijk mooi en/of belangrijk vindt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan aftermarket apparatuur: prijs/kwaliteit verhouding is nogal anders dan OEM (van welk automerk dan ook), en vervangen door up-to-date apparatuur is bij aftermarket altijd relatief simpel mogelijk.

hartelijk welkom @Pennie_72, ik heb al sinds 2009 op 2 Superbs de ingebouwde oem carkit en nog nooit enig probleem ondervonden. ik zou lekker voor origineel gaan als ik jou was!!

Dat was de bedoeling ook,Corné. echter werd door de Skoda-dealer zelf gezegd dat de voorgestelde optie van Cartronics? een betere was.

En ja, @Cordoba die zelfde gedachte had ik eigenlijk ook. Het blijft wel allemaal mooi weggewerkt, dus geen geboor of gesnij in bekleding en/of dash.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als mooi weggewerkt ook synoniem is dat het volledig geïntegreerd is in maxidot, Columbus en bedienbaar is met de stuurbediening dan is deze optie het overwegen waard, anders zou het voor mij geen optie zijn ;)

Bovenaan Onderaan