Aangenaam,

Goede dag forumleden,

Na wat wikken en wegen heb ik vorige week dan mijn eerste Skoda aangeschaft. Ik woon net over de grens Nederland/Duitsland in Ahaus. Beide autos zijn dus ook Duits.

Mijn auto is een Skoda Octavia (2019) Style, met een leuke aankleding. Enige wat ik wel mis, het zou wel een automaat mogen zijn.

Opties die ik erg kan waarderen zijn de full LED lampen, de virtual cockpit en het meeste van het media systeem (Amundsen). Nadelen aan mijn auto zijn de velgen (16" - All_Weather banden - deze moeten echt anders, een setje zomer en een setje winter), mijn Smartlink zonder plusje (elke keer de telefoon aan de kabel, terwijl er wel draadloos opladen in zit) en dat het niet mogelijk is om mijn maps (vd telefoon) op mijn VC te laten zien. En ik denk dat ik mijn ruiten nog wil verduisteren.

Tevens heeft mijn vrouw een Skoda Scala gekocht (2019), ook vorige week. We waren er echt aan toe geloof mij. Ook full LED lampen en een prima media systeem (Bolero, volgens mij). Tevens moet ik hiervoor nog nieuwe banden aanschaffen (17" All_Westher) er zitten wel prima velgen onder, maar alleen zomerbanden. En hier missen we ook het plusje bij de Smartlink.

Beide auto's beschikken over WiFi, daardoor zou ik toch denken dat het mogelijk zou moeten zijn om draadloos Smartlink (+) te krijgen.. maar ben er nog niet zo thuis is. Heb al wel gezien dat er ook een andere versie van mijn Amundsen is, versie 2.5? Maar ga even op zoek op dit mooi grote forum.

Bovenaan Onderaan