Voertuig: Skoda Octavia Combi (5-d) 1.6 CRTDI GreenTec 85kW DSG7 Ambition
Foutmelding: '12V accu spanning is laag'
Eerst ontvang ik vaak een melding '12V accu spanning is laag'. Vervolgens meteen deze opgeladen op via laadpaal. Maar auto startte niet meer, deuren gingen niet meer open zelfs. Wegbijstand gekomen, alles terug opgeladen, 12V nam ook over van hoofdbatterij. Enkele dagen later zelfde probleem, autogarage heeft dan de 12V batterij vervangen.
Ondertussen een maand later, zelfde probleem. Gisteren melding '12V accu spanning is laag' en deze ochtend helemaal niets meer. De hoofdbatterij was deze keer ook wel leeg, want ik laad vooral op bij ons bedrijf.
De hoofdbatterij is nooit langer leeg dan 1 à 2d, en ik rij iedere dag met deze auto (eerder korte afstanden 20-30km), is het normaal dat de 12V zo snel telkens ook volledig leeg is?
Ik hoor graag wat ik kan doen om dit te voorkomen.
Ik laad bv. vaak mijn gsm op in de auto (via USB-C) ook als de hoofdbatterij leeg is geeft dit problemen?
Foutmelding: '12V accu spanning is laag'
Eerst ontvang ik vaak een melding '12V accu spanning is laag'. Vervolgens meteen deze opgeladen op via laadpaal. Maar auto startte niet meer, deuren gingen niet meer open zelfs. Wegbijstand gekomen, alles terug opgeladen, 12V nam ook over van hoofdbatterij. Enkele dagen later zelfde probleem, autogarage heeft dan de 12V batterij vervangen.
Ondertussen een maand later, zelfde probleem. Gisteren melding '12V accu spanning is laag' en deze ochtend helemaal niets meer. De hoofdbatterij was deze keer ook wel leeg, want ik laad vooral op bij ons bedrijf.
De hoofdbatterij is nooit langer leeg dan 1 à 2d, en ik rij iedere dag met deze auto (eerder korte afstanden 20-30km), is het normaal dat de 12V zo snel telkens ook volledig leeg is?
Ik hoor graag wat ik kan doen om dit te voorkomen.
Ik laad bv. vaak mijn gsm op in de auto (via USB-C) ook als de hoofdbatterij leeg is geeft dit problemen?