Aanjaagstanden verwarming

Peterar

Nieuw lid
Als ik de verwarming heb ingeschakeld (niet de AC) en ik probeer verschillende standen van de aanjager, dan lijkt hij soms enkele standen te 'skippen'.

Bijvoorbeeld: als ik hem op stand 1 zet, brandt het 1e lampje. Als ik hem op 2 zet, blijven de lampjes uit. Als ik hem vervolgens 1 tikje verder naar rechts draai, gaan 3 lampjes branden. Enkele minuten later gaan de 1e twee lampjes wel branden als ik hem op 2 zet, maar als ik hem op 3 zet, weer geen 3 lampjes :banghead:
Dit is overigens bij een warme motor.

Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb weten uit te leggen. Komt dit iemand anders bekend voor? Ik zie er niets over terug in de handleiding..

Rick

Senior Member
De stand dat je lampjes uit staan komt overeen met je AUTO stand. Als je Climate control in auto stand hebt staan zijn de lichtjes uit.

Je kunt via VAGCOM aanzetten dat ze altijd aan staan.

Voor dit item was ik binnen een week na aflevering terug naar de dealer. Die wisten het ook niet gelijk. Het was ze al wel eens opgevallen op het demo model maar verder geen aandacht aan besteed.
Het heeft inderdaad te maken met de Auto stand. Als je, zoals ik, de ventilatie alleen op het raam en de voeten heb staan (Manual stand) en je draait dan aan de knop gaat het ledje uit op het niveau van de Auto stand.
De logica kan ik er niet in vinden.

Rick

Senior Member
Idee is denk ik niets meer of minder dan dat het een rustig beeld geeft en in de auto stand doet het ventilatieniveau er niet veel toe want je hoort er toch niet aan te hoeven zitten.

Antera

Donateur
Je kan de ledjes aankrijgen ook in de auto stand. Even coderen met VCDS en het werkt weer. Niks bijzonders en is geen fout in de auto. Dit hoort zo. Is ook bij Golf 7 zo.

Bovenaan Onderaan