Aankoop advies gevraagt

Oeds1960

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Na jarenlang opel te hebben gereden heb ik mijn oog laten vallen op een octavia
zal even de specificaties hier plaatsen.....

Specificaties
  • Kenteken:
  • 14-RHD-7
  • Km. stand:
  • 189.172 km
  • Merk:
  • Skoda
  • Brandstof:
  • Benzine
  • Model:
  • Octavia
  • Inrichting:
  • Stationwagen (5-deurs)
  • Uitvoering:
  • Combi 1.2 TSI AMBITION BUSINESS LINE Navi/Clima/Trekhaak/PDC Topstaat!
  • Vermogen motor:
  • 104 PK (77 kW)
  • Aantal cilinders:
  • 4
  • Aantal zitplaatsen:
  • 5
  • Bouwjaar:
  • mei 2011
  • Kleur:
  • Blauw
  • Transmissie:
  • Handgeschakeld, 6 versnellingen
  • Cilinderinhoud:
  • 1.197 cc
  • Gewicht (leeg):
  • 1.180 kg
  • Max. treklast geremd:
  • 1.200 kg
  • Max treklast ongeremd
  • 600 kg
  • Gemiddeld verbruik:
  • 5.7 l/100km (1 op 17,54)
  • Verbruik stad:
  • 7.1 l/100km (1 op 14,08)
  • Verbruik snelweg:
  • 4.9 l/100km (1 op 20,41)
  • CO2-emissie:
  • 134 g/km
  • Energielabel:
  • a-label-klein.png
  • APK:
  • tot 19 september 2018
  • BTW/Marge:

Mijn vraag is aan jullie experts of deze hoge km stand voor deze lichte moter een probleem kan zijn en zijn er andere dingen waar ik op moet letten.alvast exuses voor de dikke letters ik krijg ze niet weg..

Niels83

Forumguru
ik overweeg de zelfde auto en motor dis ben benieuwd. maar kijk eens in het hoge km topic?

volgens mij is het onderhoud belangrijker dan de km stand. liever een goed onderhouden auto met 2 ton dan een slechte met 1 ton op de teller.

verder gebeurt het volgens mij niet vaak dat het echt de motor is die kapot gaat. eerder alle andere onderdelen in de opganging en rondom de motor waardoor de kosten te hoog worden.

Spinal

Forumguru
Kun je geen uitdraai vragen van de onderhouds historie? Met een hogere km stand heb je kans op hoge kosten, bv koppeling, schokbrekers, (schijf)remmen etc.
Met een hoge km stand heb je kans dat dit soort zaken eraan zitten te komen, met een onderhouds overzicht kun je kijken wat er al vervangen is en wat er voor jou aan zit te komen.

Oeds1960

Nieuw lid
Ja waarschijnlijk wel maar mits goed onderhouden moet deze stand gewoon kunnen ? Waarschijnlijk is het een lease auto geweest.

Oeds1960

Nieuw lid
Kun je geen uitdraai vragen van de onderhouds historie? Met een hogere km stand heb je kans op hoge kosten, bv koppeling, schokbrekers, (schijf)remmen etc.
Met een hoge km stand heb je kans dat dit soort zaken eraan zitten te komen, met een onderhouds overzicht kun je kijken wat er al vervangen is en wat er voor jou aan zit te komen.

Daar staat maar eentje op met deze motor helaas..

Spinal

Forumguru
Ik denk dat je de verkeerde hebt geciteerd ;)

Lease auto's hebben over het algemeen op tijd hun onderhoud gehad en vaak veel snelweg km's gemaakt. Dat is altijd beter dan een met 80.000 die alleen maar naar de supermarkt op en neer is geweest. Maar je kunt helaas niet in de motor kijken om te zien wat de staat is, dat weet je pas als je er een tijdje in rijd.
Heb je garantie erbij?

Oeds1960

Nieuw lid
Yep de verkeerde geciteerd en zonder garantie geen koop zo zie ik dat....het is geen pakje boter voor mij.

Niels83

Forumguru
in principe heb je bij een garage altijd garantie. zij verkopen jou een deugdelijk priduct is dit niet het geval moeten ze dat oplossen.
soms betaal je er extra voor dat is meer om het gezeik af te kopen bij bovag.

Oeds1960

Nieuw lid
das ook mijn mening als consument heb je een onderzoeksplicht maar zij zijn de (expert)op dit gebied en dienen een deugdelijk product af te leveren.
het het ook zo kunnen zijn dat jullie op dit forum allemaal zouden roepen niet doen het is teveel kilometer voor zo'n lichte motor dan was ik er snel uit geweest.de expertise van een forum met liefhebbers van het merk is namelijk ook iets om niet te onderschatten.

EdK

Forumguru
1,2 TSI zou ik wel ff informeren of er een nieuwe distributieketting inzit.
Zijn in verleden wat problemen mee geweest en terugroepacties van geweest.
En verkopen ze hem met predicaat Das WeltAuto ?? http://www.dasweltauto.nl/over-ons/

Zo ja dan heb je in ieder geval wat zekerheid....

Oeds1960

Nieuw lid
Ja dat van de ketting had ik al gelezen en das een belangrijk punt hier let ik op ....Voor de rest is het een universeel autobedrijf maar wel een grote...

Bovenaan Onderaan