Aankoop advies octavia 2.0 tsi

Goedenavond ,

Graag wil wat advies over de RS 2.0 Tsi i.c.m. dsg. Wat zijn de ervaringen met deze auto? En wat zijn de aandachtspunten.Helaas is er weinig aanbod (die voldoen aan mijn wensen )in Nederland waardoor ik moet uitwijken naar Duitsland.

Ik ben op dit moment in bezit van Seat Exeo Sport 2.0 TDI die nu overbodig word aangezien ik minder km ga rijden. Mijn vrouw rijdt overigs al jaren met volle tevredenheid Skoda en is al weer tijdje in bezit van een Cittigo

Graag hoor ik van jullie

Groeten Bjorn

brepus13

Forumguru
Er is een vrij uitgebreid RS topic waarin je alles over de RS kan vinden. Even zoeken op het forum en dagen lang lezen dus :-)

leon-cupra

Forumguru
Wat zijn eigenlijk jouw verwachtingen van de wagen?
Mss is het voor ons gemakkelijker om dan feedback te geven.;)

Goedemiddag , ik wil eigenlijk gewoon weten of het betrouwbare auto is i.c.m. met de dsg bak en 2.0 tsi motor . verder wil weten of ie een beetje zuinig is bij normaal gebruik. Een echte sportauto is het niet ik wil gewoon een sportieve gezinsauto met veel ruimte en een waardig opvolger voor mijn Seat.
De Skoda hier op het forum had ik al gezien maar is geen automaat en is niet echt mijn kleur. Mooi om te zien maar niet om zelf te hebben vind ik persoonlijk.

ik zal me voorlopig bezig houden met de 400+ pagina's :lezen:

MaxN

Donateur
Echt zuinig zal de auto natuurlijk niet zijn, maar onze RS TDI rijdt ook best zuinig vinden wij.
Als je echt zuinig wil rijden koop je een 1.0 natuurlijk, maar ik denk dat de RS best zuinig te rijden is.

Dat begrijp ik rijd nu ook diesel maar ik ga straks van 40.000 km naar 10.000 km per jaar, Hij hoeft niet 1 op 20 te rijden maar moet wel een beetje leuk blijven :D

Jooo...

Forumguru
Reken er op dat je verbruik altijd tussen de 8 en 11l/100km zal liggen.

ik ben persoonlijk tevreden over de DSG 7 automaat maar in mijn ogen kan er wel wat aan gefinetuned worden. In normal reageert hij net iets te traag (Vertragen bij rood licht en als het dan op groen springt voordat je stil staat zoekt hij redelijk naar zijn beste versnelling) en in sport blijft hij dan voor normaal gebruik iets te hoog in toeren hangen.

maar toch ben ik er positief over dus is dit maar een klein minpuntje waar je maar zelden echt last van hebt.

ik ben er zeker van dat een RS combi aan je wensen zal voldoen. Ruimte en sportiviteit voor een betaalbare prijs.

BramVRS

Forumguru
Ik kom net terug van een combinatie rit dus met snelweg, n weg en stad. Reed gemiddeld 7,8 liter op 100km. Bij alleen stad ongeveer 10,0 op 100km. Voor wat betreft de betrouwbaarheid lees ik hier op het forum niet veel gekke dingen :). Mijn auto is twee jaar oud met 22.000 op de teller en geen problemen gehad.

leon-cupra

Forumguru
Idd, geen noemenswaardige problemen 2.0tsi icm dsg. Vrij betrouwbaar. verbruik is sterk afhankelijk van het gebruik. Denk dat ik een buitenbeentje was met mijn RS. 13-14L/100km maar dan ook zeer veel korte ritjes van 4km(woon-werkverkeer). Als je regelmatig wat grotere banen en grotere afstanden doet is +|- 8L gemakkelijk haalbaar.

Bovenaan Onderaan