Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo,
ik weet niet of dit de juiste plek is. maar kan iemand me van wat tips voorzien bij de aanschaf van een octavia 1.0 TSI COMBI DSG . de auto heeft 103k gelopen. wat zijn de aandachtspunten, wat voor onderhoud kan ik op korte termijn verwachten etc. alle hulp is welkom
Andere dingen die hier voorbij gekomen zijn gaan over zaken als windruis en dergelijk, allemaal dingen die je tijdens een degelijke proefrit zelf moet ervaren.
Persoonlijk ben ik niet echt content met de standaard stoelen in een Skoda en zou ik voor de elektrisch verstelbare gaan. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Gewoon een goede proefrit maken en goed naar de staat van de auto kijken.
Dank, er zit wel onderhoudshistorie bij. waaronder een factuur van een jaar geleden ,waar wat zaken zoals remblokken achter, olie en filtertje, en 4 bougies op staan :-)
De auto heeft ook een pano dak, zou dat extra windgeruis opleveren?
Normaliter niet - tenzij het dak open staat . Niet meer naar die garage gaan voor onderhoud hè, waar ze je een extra bougie (voor bij het reservewiel??) aansmeren
Volgens mij is de 1.0 TSI idd een motor met niet al te veel problemen. En een km-stand van iets meer dan 100k is met moderne auto's ook niet iets waardoor er meteen iets moet.
Enige wat gevoelig is bij VAG auto's is het panorama dak. Dat moet wel netjes onderhouden worden (schoonmaken en olieen) en de waterafvoerslangetjes moeten vooral goed schoongehouden worden. Zijn hier wel de nodige problemen mee geweest.
De 1.0TSI is een prachtige motor, ik heb er zelf nu ruim 60.000km op zitten met deze motor. Het is wel bekend dat de 1.0TSI in combinatie met de DSG wat onrustig kan aavoelen bij optrekken en bij afremmen tot bijna stilstand en dan weer optrekken (bijvoorbeeld bij een verkeerslicht).
Het is al meerdere keren gemeld dat een tuning/optimalisatie van de DSG versnellingsbak dit perfect kan oplossen. Het is dus geen probleem/defect maar meer een eigenschap van deze combinatie. Maar het kan ook persoonlijk zijn, wellicht merk je het niet eens of heb je er geen last van.
Windruis komt vooral bij de achterdeuren vandaan, maar ga er vooral een keer mee rijden en ervaar het dan en beoordeel het zelf.
Wat voor auto rijd je nu?
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.