aankoop octavia combi 2.0tdi 2005/2006

bishop

Nieuw lid
Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.....

Ik ben op zoek naar een skoda octavia combi, liefst een 2.0tdi DSG, bj 2005/2006 tenzij er zwaarwegende redenen zijn om voor een 1.9 tdi blok te gaan (en dan sjippe). Hebben jullie tips m.b.t. mijn aankoop? Mijn budget is +/- 11.000 euro.
Alvast dank voor het lezen!

JePe

Nieuw lid
Laat ik nu precies dezelfde overweging gemaakt hebben 1 maand geleden. Ik heb bewust niet voor een 2.0TDI gekozen vanwege:

- haarscheuren in de cilinderkop tot een bepaald bouwjaar (2006 meen ik, correct me if I'm wrong)
- duurder in onderhoud
- duurder in wegenbelasting
- betrouwbaarheid van een 1.9 (blok is al meerdere jaren gebruikt en daarom compleet uitgekauwd)
- rijdt minder zuinig dan een 1.9

hemi24

Forumguru
- rijdt minder zuinig dan een 1.9

Hangt er maar net van af wat je dagelijkse ritten zijn: zit je vaak op de autobahn bij onze oosterburen en rij je hogere snelheden dan zal de 2.0 TDI zich ontpoppen als de 'zuinigere' variant van de 2..!

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en er zitten hier genoeg leden die je van dienst kunnen zijn.

Welkom bishop, met de 2.0 TDI heb ik geen ervaring, maar dit is mijn eerste diesel(particulier)en ik moet zeggen dat ik goed tevreden ben over de 1.9 TDI. Nu 11.000 km gereden in 5 maanden met een gemiddeld verbruik van 1:18 en nog geen olie bijgevuld. Ik heb ook voor deze motor gekozen omdat deze al erg lang meedraaid en ik mocht verwachten dat hij betrouwbaar is.

VEEJAY

Forumguru
Ik rijd in een 1.9TDI met DSG. Deze krijgt dagelijks de volle laag maar na 80.000 kilometer met mij nog geen enkele krimp. Totaal zit er nu 170.000km op. Hij rijdt nog als nieuw, dat kon ik niet zeggen van mijn vorige Lease O2 2.0TDI met tjoening. Vandaar dat ik prive maar een 1.9tdi ben gaan rijden. Het vermogensgemis heb ik met tjoening ruimschoots op weten te lossen.

Volgens mij vanaf Juli 2006, daar zitten wat kleine modeljaar wijzigingen in.

De DSG kan wel hoofdbrekens geven maar dat ligt niet aan de 1.9 of 2.0TDI.

Success met je keuze!

Bovenaan Onderaan