Aankoop Superb Combi 1.8 tsi van 08-2010

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum.
Wij zijn ons aan het oriënteren op een Skoda Superb Combi 1.8 tsi.
Nu heb ik er een zien staan van augustus 2010 (Ambition Business Line) met 112.000 km op de teller.
Hebben jullie tips waar ik kritisch op moet zijn? (bijvoorbeeld distributieriem)

Alvast dank voor jullie reacties.

kansberg

Forumguru
Welkom!

Een goede keuze! Zeker wat uitvoering betreft. Naar mijn bescheiden mening heeft de 1.8 TSI een ketting waar wel het e.e.a. over te vinden is op dit forum.

CDK

Forumguru
Dankjewel! :thumbsup:
Voor je tot aankoop overgaat even bij een ander garagebedrijf een aankoopkeuring met compressietest laten uitvoeren is misschien wel aan te bevelen ;)

ertromp

Forumguru
Olieverbruik zal tijdens een proefrit niet gelijk te meten zijn
Sluit een goede garantie af als je tot koop over gaat

Noord26

Forumguru
1,8 verbruikt meestal wel wat olie. Elke 10 a 15Dkm gaat er hier een litertje bij. Die olie is ook zo dun tegenwoordig. ;)

s-line

Forumguru
Gewoon een lekker gaan rijden en niet paniekerig zijn er rijden zoveel 1.8 tsi's zonder problemen. En ja garantie is ook maar 6 maanden, wie garandeerd dat hij over een jaar nog steeds niet stuk kan gaan?

ertromp

Forumguru
Gewoon een lekker gaan rijden en niet paniekerig zijn er rijden zoveel 1.8 tsi's zonder problemen. En ja garantie is ook maar 6 maanden, wie garandeerd dat hij over een jaar nog steeds niet stuk kan gaan?
Zeker moet je niet afgaan op geluiden van forums.
Betreffende garantie: je hebt in die 6 maanden wel beeld bij het olieverbruik of andere mankementen die bij een proefrit wellicht niet gelijk zichtbaar zijn. En inderdaad een defect kan altijd onverwachts optreden.
Kan na een uur zijn of na een maand of na een jaar noem het maar op. Maar wellicht vooraf wat risico's afkopen geeft misschien de TS een beter gevoel

ertromp

Forumguru
Zeker is zo'n verbruik netjes maar als het 1:1000km of 1:1500km is dan zou ik me wel zorgen maken. Helaas die voorbeelden met de 1.8 TSI zijn hier ook te vinden. Dan is een garantie wel fijn om op terug te vallen aangezien je dat niet gelijk met een proefrit zult ervaren.

TDI_DSG

Senior Member
Olieverbruik met een 1.8 TSI weet ik alles van. Zat met mijn vorige superb op het laatst op 1 liter op de 1500 km. Weet niet of je aan het kijken bent naar een DSG maar let dan ook op trillingen onderin de 2e versnelling. En eventueel trillende deurpanelen bij muziek met wat bass. Weet alleen niet zeker of er in een ambition businessline ook een soundsystem zit. Verder wel heerlijke auto met lekker blok. Daarom heb ook ik weer voor die combinatie gekozen...

CDO

Forumguru
Doen! Zeker als ie er gewoon naar 4 jaar uitgegaan is in de lease op basis van einde contract.

Als ie er uitgegaan is vanwege olieverbruik dan niet natuurlijk.

Belletje naar de vorige eigenaar geeft je veel info.

TDI_DSG

Senior Member
Die van mij is er ook uitgegaan na 4 jaar op basis van einde contract en verbruikte dus toch olie. CDO heeft wel gelijk wat betreft belletje naar de vorige eigenaar (als je achter die gegevens kunt komen).

CDO

Forumguru
Effe de laatste garage bellen, vragen naar de chef werkplaats + een taart bezorgen doet wonderen...
Of gewoon even langs gaan en meekijken op het scherm + een taart.

Is de makkelijkste manier en werkt bijna altijd...

Octavia32

Forumguru
Ik heb kort geleden ook een superb 1.8 gekocht. Waar je zelf al navraag kan doen is kijken in de boekjes waar deze de onderhouds beurten heeft gehad. Verder zou ik ook een compressie test laten doen bij een officiële skoda dealer waar je hem ook in onderhoud wilt brengen. Dit doen ze meestal wel als service voor een nieuwe klant.
Dus vraag gewoon aan de verkopende partij of je de auto mee mag nemen voor een proefrit en om aansluitend deze te laten controleren door dealer.
Verder kun je ook vragen aan de verkoper of later aan de dealer of de ketting spanrol vervangen is geweest. Is zeker geen dingetje om te vergeten.

Bovenaan Onderaan