Aankoop Yeti 140pk 4x4

Heb een vraagje ben aan het rondkijken voor mijn audi a3 weg te doen ien in de plaats een skoda yeti te kopen.Nu is mijn oog gevallen op een 140pk 4*4.Mijn vraag is nu is die goed kwa mekaniek en waarop moet ik letten.is wel van eind 2009 .Is dit nog dezelfde van de nieuwe generatie of zit er niet veel verschil op.Is een ambition uitvoering maar zitten maar 16duims velgen op .Normaal zitten er 17 duims op of ben ik mis.En op die zitten ook geen koplampsproeiers op en de nieuwe wel.Of is dit ook een optie.
 
Hoi Dominique 2820,

in principe is het nog dezelfde uitvoering als die die er nu rond rijdt. Er zijn maar weinig specifieke wijzigingen geweest. De meest in het oog springende is geloof ik dat de kofferbak met vilt bekleed was en nu niet meer. Bij de nieuwste uitvoeringen is de maxidot (het display) in het Nederlands beschikbaar.
De koplampsproeiers zijn bij mijn weten altijd standaard geweest maar ze kunnen uitgeschakeld zijn (via de computer/ dealer).

Je kunt echter in de handleidingen kijken wat de verschillen zijn 05/2009 - 10/2009 ?koda Auto - Documentation - Yeti - (je kunt alle jaren downloaden).

De diesel (140 pk 4x4 is er eentje) kent weinig problemen. Laatst (vorige maand) was er wel een upgrade-actie voor de 2 liter diesels ivm met een pijpje dat ergens schuurde. Het logo achterop van de oudere modellen wil(de) nog wel eens vervagen. Wordt gratis vervangen
De bandenmaten kunnen ook gewoon verschillend zijn (actiemodel?) en de ambition is een hele mooie uitvoering (lekker compleet). Mooie auto, wat zeg ik, perfecte auto!

Kijk anders even bij Portal - Skoda Yeti Forum mit allen aktuellen Themen zum Skoda Yeti. in Duitsland/ Oostenrijk rijden er namelijk veel meer diesels en 4x4!

Bij de ambition kun je trouwens nog wat zaken aanpassen die er standaard niet op zitten (beter gezegd, geactiveerd zijn). Dat kan de garage voor je doen of iemand met een "kabeltje". kijk eventueel ook even bij de VAG-com afdeling van het forum of bij de buren van .eu.
Cornerlight aanzetten
Regensensor activeren
Coming home/ leaving home via de mistlampen
De koplampensproeiers kun je aan/ uit zetten en de frequentie van het sproeien kun je aanpassen. Iedere keer als je gestart hebt gaan ze namelijk aan en sproeien dan 2-3 seconden en dat verbruikt veel! Mag trouwens niet worden uitgezet bij xenon...
 
Hallo bedankt voor de info.Als ik het goed versta dan kan je gewoon de regensensor actieveren cornerlight en cominghome via mistlampen gewoon activeren via computer.
 

Bakkertje

Forumguru
Die opties kun je inderdaad laten activeren, een beetje dealer (of verdeler) kan dat, anders zul je iemand moeten vragen met een VCDS kabel en software. Je kunt het niet in de auto via de boordcomputer zelf activeren.
 

veld94

Lid
140 pk diesel, een monster-auto, hele grote trekkracht, stille motor. Rij hem zelf met een DSG bak , strakke wegligging en met gladheid gewoon saai, trekt hem direct in het juiste spoor, een beetje slippen en glijen is er niet meer bij. Heb nu 30000 km gereden in een jaar tijd, achterbanden zijn zo goed als af, voorbanden nog 3 mm profiel. 215/65x16
 
Gefeliciteerd! Het is een fijne auto en het verschil met de A3 zal wel merkbaar zijn. Alleen al vanwege de 4x4 (ligt kennelijk als een blok op de weg, met name met sneeuw en ongunstige omstandigheden), die extra pk's zijn dan misschien mooi meegenomen.
Ook de zit zal prettiger zijn (inschatting) omdat je hoger zit. Ik ben van een Octavia gekomen die ik toen erg fijn vond, maar de Yeti was een "verademing", qua zitpositie en qua wegligging. Maar het zijn natuurlijk allemaal persoonlijke keuzes..
 
heb hem van gisteren.Mijn yeti.s is geen groot verschil met mijn aud.Is kwa motorgeluid stiller bij de yeti.en het interieur is kwa afwerking het zelfde als die van een audi.We hebben meer auto voor ons geld.Want audi is nu eenmaal duurder dan skoda maar de motor en onderdelen zijn toch dezelfde als van audi of vw.
 

mmarechal

Actief lid
Zover ik weet zijn de motoren en onderdelen voor een zeer groot deel gelijk. Enkel heb ik wel eens gehoord dat de motoren bij VW en Audi iets netter worden afgewerkt (wat meer afwerkkapjes over de onderdelen heen en her- en der andere klemmetjes worden gebruikt. Maar het zit onder de motorkap dus je ziet er niets van.... :winkie:
 
Ja tis wel juist.Er is meer plastiek rond het motor gedeelte;maar met zoiets doe je niet voort.Tis te hopen dat het verbruik in de richting van onze audi gaat.Welk verbruik hebben jullie.Een yeti 2.0 tdi met 140pk.
 

RDE

Lid
Ik ben nog aan het inrijden, de teller staat bijna op 7dkm. Bij de kou van de afgelopen maand ca. 1:15,5, maar dat lijkt nu langzaam iets beter te worden. Opgemerkt: naar verhouding rijd ik weinig snelweg en veel provinciale wegen.
 

Canon-Eye

Forumguru
ca. 1:15,5, maar dat lijkt nu langzaam iets beter te worden. Opgemerkt: naar verhouding rijd ik weinig snelweg en veel provinciale wegen.
Van meer snelweg rijden zal het gemiddeld verbruik vermoedelijk niet opknappen.
Althans, naar mijn ervaring gaat het op de provinciale wegen - met waar mogelijk strak 84-85 km/u volgens de satnav - in de regel aanmerkelijk zuiniger dan op de snelwegen, waar ik ook altijd een snelheid van tegen de 105 resp. 120 volgens satnav probeer aan te houden. Scheelt al gauw een procent of 8 à 10, althans volgens de actueel-verbruik-indicatie op de boordcomputer. Of de aangegeven waarden op zich kloppen met de feiten is daarbij niet zo relevant, het gaat hier om de verschillen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
het verbruik neemt toe met de snelheid en nog niet-lineair ook, maar exponentieel. Dan moet je met die 1 op 15 dus in je handen knijpen. Ga je veel meer 120 rijden ipv 80, dan zal het verbruik dus ongunstiger worden. Het werd niet met zoveel worden gezegd, maar RDE wekte de suggestie een gunstiger verbruik te verwachten als hij meer op de snelweg zou rijden. Maar wellicht werden wij hier op het verkeerde been gezet, dat kan natuurlijk ook
 

RDE

Lid
Dat was niet bedoeld, ik wilde juist aangeven dat ik relatief veel provinciaal rijdt, waardoor ik onder gunstige (lees: zuiniger) omstandigheden rijd dan gemiddeld.
Bij snelwegverkeer gaat het verbruik zeker omhoog! Wel heb ik pas 7dkm op de teller staan vanaf eind januari en is het de afgelopen maanden natuurlijk goed koud geweest. Ben dus wel benieuwd wat het verbruik op lange termijn oplevert. (let wel: het fabrieksverbruik is 1:16,7, maar dat haalt niemand!)
 
Bovenaan Onderaan