Cooter78
Nieuw lid
Hoi allemaal,
Momenteel rijden we al weer 8 jaar met veel plezier in een Skoda Octavia 2 Combi met 1.4TSI en DSG-7 (bj 2009).
Gekocht met net geen 60K op de teller en zelf nu 90k er bij gereden.
We zijn nu aan het oriënteren voor een nieuwer type O3 of O3 FL (als de prijs aantrekkelijk is).
Qua motor voorkeur voor de 1.4TSI en weer een DSG bak zou mooi zijn.
De 1.0 TSI al eens mee gereden in een O3 combi huurauto en ondanks dat het koppel gelijk zou zijn aan mijn O2 1.4TSI, voelde hij toch zwakker aan. Waarschijnlijk doordat een 4 cilinder iets vloeiender loopt.
Graag zou ik wat aankoopadvies willen:
> Specifieke O3 punten om te bekijken bij een bezichtiging / testrit (mogelijke bekende O3 zwakkere punten).
> Qua motorkeuze nog bepaalde motoren die betere reputatie hebben (1.4TSI is er namelijk in 140pk en 150pk vanaf 2015)? 1.8TSI nog steeds problemen met olieverbruik op de lange termijn of bij O3 verholpen?
> DSG in een O3 beter / slechter / exact hetzelfde type als in een O2? En klopt het dat er bij O3 zowel 6-speed als 7-speed DSG's zijn?
Alles wat verder qua info nog kan helpen, laat gerust een reactie achter.
Alvast bedankt,
Erik
Momenteel rijden we al weer 8 jaar met veel plezier in een Skoda Octavia 2 Combi met 1.4TSI en DSG-7 (bj 2009).
Gekocht met net geen 60K op de teller en zelf nu 90k er bij gereden.
We zijn nu aan het oriënteren voor een nieuwer type O3 of O3 FL (als de prijs aantrekkelijk is).
Qua motor voorkeur voor de 1.4TSI en weer een DSG bak zou mooi zijn.
De 1.0 TSI al eens mee gereden in een O3 combi huurauto en ondanks dat het koppel gelijk zou zijn aan mijn O2 1.4TSI, voelde hij toch zwakker aan. Waarschijnlijk doordat een 4 cilinder iets vloeiender loopt.
Graag zou ik wat aankoopadvies willen:
> Specifieke O3 punten om te bekijken bij een bezichtiging / testrit (mogelijke bekende O3 zwakkere punten).
> Qua motorkeuze nog bepaalde motoren die betere reputatie hebben (1.4TSI is er namelijk in 140pk en 150pk vanaf 2015)? 1.8TSI nog steeds problemen met olieverbruik op de lange termijn of bij O3 verholpen?
> DSG in een O3 beter / slechter / exact hetzelfde type als in een O2? En klopt het dat er bij O3 zowel 6-speed als 7-speed DSG's zijn?
Alles wat verder qua info nog kan helpen, laat gerust een reactie achter.
Alvast bedankt,
Erik