Aankoopbeslissing Skoda Yeti 1.2 Amb DSG 7 uitstellen???

Nic

Nieuw lid
Vanavond maak kennis met de Skoda forum site. Fantastisch zo'n gebruikers klankbord..
Sinds 2003 ben ik een tevreden VW Touran 1.9 TDI gebruiker.
Na 3 proefritten zeer enthousiast over Skoda Yeti en eigenlijk al besloten tot aanschaf... Totdat ik vorige week werd geconfronteerd in Autoweek met een artikel over 1.2/1.4 TSI motorblok probleem met distributieketting en honderden verontrustende berichten o.m. over de service coulance van VAG/PON. Ik heb besloten om mijn koop nog even uit te stellen...
Nu lees ik dit Skoda forum en krijg een beeld van kritische, maar tevreden gebruikers... Misschien kunt u mij helpen...
Mijn vraag: begrijpt u mijn twijfel en wat is uw advies???
Ik ben benieuwd naar uw reactie,:koffie:
groet,
Nico.

25 oktober 2012.

Bedankt voor de reacties welke ik tot nu toe heb ontvangen. Het commentaar dat het Skodaforum over het algemeen liefhebbers zijn en dus zeggen .. dat ik heb moet doen.... waardeer ik uiteraard en neem ik uiteraard mee in mijn afweging. Na alle uiterst negatieve reacties in de autoweek, autoblog etc. Doet het mij goed dat " de liefhebbers" niet alleen zeggen DOEN, maar hun ervaringen motiveren. Het geeft in ieder geval een genuanceerd beeld. Ik laat jullie zeker weten wat mijn besluit wordt. Met groet, Nico

EdK

Forumguru
Gewoon bestellen, het ketitngverhaal is bij de al gemaakte motoren en zal bij die jij besteld bijna zeker niet gaan voorkomen.
En anders is het een garantieverhaal dat zich zeker in je garantie periode gaat voordoen dan.

Jasper02

Banned
Ja gewoon bestellen. En mochten er toch problemen voordoen... Ze zijn in de media goed door de.mangel.gehaald.. Die zullen je probleem wel moeiteloos oplossen. Maar voor zover ik heb bevrepen zijn die problemen verledentijd vanaf ik geloof al 2011.

Rosinfield

† In Memoriam
bij mij is de ketting direct vervangen zodra ik melding maakte van de ratel bij bij de koude start. Ik krijg wel de indruk dat het nogal afhangt van de dealer, hoe snel en adequaat men hier op reageert. De vraag is natuurlijk of exemplaren die nu worden aangeschaft, er nog last van kunnen hebben. Maar het allerbelangrijkste argument wat mij betreft: na ruim 2 jaar geniet ik nog steeds van elke rit met deze auto.

Jan_Hein

Actief lid
Sinds juli 2011 rij ik in de Yeti 1,2 DSG Ambition. Heb er al zo'n 20000 km op zitten.
Heb nog nooit zo'n prettig rijdende auto gehad. Volstrekt probleemloos. De motor loopt als een zonnetje, zit erg lekker en springt bovendien zuinig om met de brandstof.
Kortom: zou 'm zo weer kopen.

Succes met je besluit.

ik rij ook yeti 1.2 , mijn ketting is ook vernieuwd , geen probleem gehad , ben net terug uit zuid frankrijk auto rijd als een zonnetje .
lekker aanschaffen , je zult veel plezier beleven .
ik heb er zelf al 44000 km mee gereden zonder enig probleem .
dus lekker doen . groeten van een tevreden yeti rijder .

clapton

Senior Member
Doen, heb inmiddels 30.000 zonder problemen met de 1.2 Tsi gereden ketting is als recall tijdens onderhoud vervangen dus ik ben niet geconfronteerd met de veel genoemde rammel. Tevens vandaag in de Autoweek gelezen dat de Yeti is verkozen tot nummer een in de SUV klasse. Bevestigd in zijn geheel mijn mening. Heerlijke auto.

YeMii

Senior Member
Gewoon aanschaffen, de problemen die er waren ben jij al voorbij als je nu koopt. Ik heb ze wel gehad en zijn allemaal opgelost. Ik rij al sinds januari 2010 Yeti 1.2 TSI en het is een grandiose auto. Wil niet anders meer.
Succes !

sitechris

Donateur
@Nic: je stelt deze vraag op een Skodaforum, overwegend liefhebbers van het merk. Dus ja.....dan zegt iedereen dat je het moet doen.

Dat zeg ik overigens ook, omdat de problemen met de ketting idd vooral voor de modellen voor 2011 gelden.

EdK

Forumguru
Koop de autoweek van deze week nog even gauw, staat de tevredenheids uitslag in
En voor het tweede jaar is de Yeti onder de SUV als beste uit de bus gekomen.

Bovenaan Onderaan