aanlopende remmen

MIK

Lid
Hoi
Ik volg al geruimetijd dit forum met alle voor en nadelen van de Skoda. Sinds een april vorig jaar hebben wij na aller tevredenheid een Skoda Roomster 16 deze heeft nu net 12000 km gelopen. Ik heb hem nu voor een jaarlijkse controle weg gebracht na mijn dealer. Vanmorgen werd ik gebeld dat mijn voorremmen aanliepen en schoongemaakt dient te worden A€50,- dit was geen garantie maar onderhoud. Ik heb dit zo gelaten maar nu merkte ik op dat mijn achterrem ook piept bij het rijden. Is dit nu normaal bij een auto van nog geen jaar en horen deze kosten bij het normale onderhoud. Ik rij al heel wat jaren auto maar dit heb ik nog nooit binnen een jaar meegemaakt. Hoe zijn jullie ervaringen.

Vrgrt Michiel

van inkel

Forumguru
Mijn beide octavia's hebben de eerste 65.000 km geen onderhoud gehad aan de remmen.
Of jouw auto heeft bijvoorbeeld lang buiten stil gestaan (roest op de remmen). Anders vind in 12.000 km veel te vroeg voor onderhoud aan de remmen.

Ronnie

Forumguru
Wanneer je achter trommelremmen hebt is dit verschijnsel bij deze sch...t weersomstandigheden tamelijk normaal, omdat de remvoeringen zelfstellend zijn lopen ze zeer dicht aan de trommel.
Door het vochtige weer kunnen ze iets opwellen, en dan iets tegen de trommel aanlopen, waardoor het piep/schuur geluid ontstaat.(als je na het wegrijden even de handrem vasthoudt is het geluid weg door het opwarmen/verdampen).
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat voorremmen al na 12.000 km zo "versmeerd" zijn dat ze al schoongemaakt dienen te worden.
Normaal gebeurd dit bij vervangen van remblokken.(schoonmaken en een beetje kopervet tussen cylinder en blok eraan tegen piepen).

Bovenaan Onderaan