aanrijding, is ie nu total loss ?

He guys,

gistermiddag moest ik remmen voor een rood stoplicht, dat ik wat laat zag, omdat er een (hoog) busje voor me reed.
ik stond netjes voor de streep stil, maar op het moment dat ik stil stond, klapte er een golfje bij me achterop... ikzelf, vrouw en kinderen hebben gelukkig niks, maar ik ben nu bang dat mijn Octavia total loss verklaard word ...
als dat zo is krijg ik de dagwaarde terug ?
dat is waarschijnlijk niet het geld wat ik kwijt ben voor een gelijkwaardige Octavia aan te schaffen,
iemand hiermee ervaring ???

Bijlagen

• kapoet.jpg
    kapoet.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 212
ja, kan ik dan daaruit concluderen dat ik 2200 terug krijg, das maar de helft van wat ie waard is, als ik vergelijk op gaspedaal.nl ...
dat is dus wat ik bedoel, en dan ga ik dus zwaar het schip in, het is niet mijn fout, dus ik vind dat ik een gelijkwaardige auto terug moet kunnen kopen ...

"Zonde man."

idd jah, in ieder geval rijd ik de volgende keer dus door rood!!!

EdK

Forumguru
idd jah, in ieder geval rijd ik de volgende keer dus door rood!!!

Tsja en dan ligt de voorkant in elkaar !
Had misschien beter wat afstand kunnen houden zodat je niet die achterkant van dat busje had gezien maar ook de verkeerslichten !?

darkprojectx

Forumguru
damn die is inderdaad totalloss..
zelf niets aan overgehouden?

ik ben benieuwd wat de verzekering gaat verklaren.

Rolle

Senior Member
De aanrijder aansprakelijk stellen voor het verlies. en zo hetgene niet vergoed wordt door de verzekering proberen te recupereren.

Ik weet alleen niet of het zo eenvoudig is. Wellicht zitten hier een aantal experts die hier meer duidelijkheid in kunnen brengen.

Maar het belangrijkste is dat jullie er niets aan over houden, hou elkaar de volgende dagen ook goed in de gaten en moest er toch nog ergens een klacht opduiken die er vroeger niet was dan zeker naar de dokter en aangeven aan de verzekering.

turboturbo

Forumguru
ik kon het toch niet laten om even te zeggen dat ik je handtekening een beetje ironisch vind....

Altijd klote dagwaardes. 't Zou eens aangepast moeten worden, die regeling. Je bent er altijd mee achter de wagen, financieel....

deusjevo

Forumguru
Probeer bij de garage waar je de auto in onderhoud had een verklaring te krijgen dat de auto in een zeer goed onderhouden staat was en wat volgens je garage de handelswaarde was.
Scheelt vaak bij de bepaling van de schade.

Skoder

Lid
Onderbouwen met advertenties van dealers en de betere autosite's maar dat hangt natuurlijk bij de schade expert. Die zijn nooit onafhankelijk en als je tegenpartij ook bij dezelfde verzekeraar zit dan heb ik het idee dat je nog erger benadeeld wordt.

Maar goed, hou dingen zoals je nek in de gaten, als dat okay is zou ik de "kosten" die ik extra moet maken op de auto voor lief nemen.

Cordoba

Forumguru
Ik heb het helaas een half jaar terug ook bij de hand gehad door iemand die in een 30 km zone, niet alleen doorreed waar ze had moeten stoppen maar zelfs met de auto op de bovenkant van mijn motorkap landde.
De waarde van mijn auto is ook bepaald aan de hand van vergelijkbare auto's (leeftijd, km-stand, uitvoering) die op sites als marktplaats, autoscout, gaspedaal enz. staan. Ik kreeg geen onredelijk bedrag terug voor mijn auto.

De octavia is krom (zie de al eerder genoemde daklijn waar in elk geval aan de rechterkant een knik in zit), mogelijk ook doordat de klap voor een flink deel met de trekhaak is opgevangen, in plaats van de normale kreukelzone.

snel

Actief lid
je moet voor het zelfde geld een wagen kunnen kopen in de zelfde staat

dit hebben we ook kort geleden in de familie gehad na discusie met expert kwam er toch wat bij

maar dit gaat niet zonder slag en stoot deze expert moet het goedkoop houden voor de verzekering daar is hij voor

dit ook gehad met mijn bedrijfs auto na aanrijding hiervan zijn de kosten van zoeken rijden bekijken /telefoon kosten verhaalt bij tegen partij
na eerst af houden van mijn eigen verzekering deze toch in gediend en betaald gekregen en een aanpassing aan bedrag totalloss wagen was pas in garage gewweest nieuwe banden /schokbreker / beurt

Zo mensen, we zijn alweer wat stapjes verder. :koffie:

Auto is getaxeerd en het getaxeerde bedrag is in ieder geval voldoende om een gelijkwaardige Octavia terug te kopen!
dit mede door tips van hier, onderhoudsbonnen van de auto, gelijkwaardige advertenties van gaspedaal.nl en flink ouwehoeren met de garageman, welke met de taxateur in conclaaf is geweest.
gelukkig maar ...

het wrak wordt een dezer dagen verkocht en ik ben nu in gevecht met de verzekeringen om alles zsm af te handelen,
zodat ik op korte termijn een andere Octavia kan kopen! :24:

ik hou jullie weer op de hoogte en thx @allen voor de tips :)

MarcoO2

Forumguru
Kijk, dat zijn betere berichten! Mooi zo, 't gebeurt ook vaak anders! Nu nog even iets nieuws uitzoeken!

Noord26

Forumguru
Een flinke kras op een zijscherm kostte volgens de verzekering al €800,- incl uitspuiten.

Dit ziet er uit als minimaal €6/7000,- schade. Total loss idd.

Wat je het beste kunt doen is aangeven bij de verzekering dat je verwacht een gelijkwaardige auto terug te krijgen. Het verschilt per maatschappij of ze hier wel of niet in mee gaan. Rechtsbijstand is altijd een uitkomst bij dit soort zaken.

Zo. alles is geregeld mensen, alle poen staat op mijn rekening, nu op zoek naar een andere auto!

dank allen voor de reacties!

Zo mensen, dezelfde Octavia teruggevonden, maar dan 2 jaar jonger ! :)

ook luxere uitvoering, gekocht voor exact het bedrag wat ik heb teruggekregen van de verzekering!

heeft alleen iets meer KM op de teller staan, maar goed,

het voelt voor me alsof ik er op vooruit ben gegaan, in ieder geval niet op achteruit!

3128631-1-9-2.jpg

binnekort ff me avatar veranderen!

Bovenaan Onderaan