Aanschaf 2e hands O2, waar op letten ?

loewe

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben van plan om een 2e hands O2 hatchback 2.0 TDI 100 Edition aan te schaffen. Waar moet ik op letten ? Hij is drie jaar oud en heeft 150.000 gelopen.

Alvast bedankt voor de reactie's

Okki

Donateur
Welkom op het forum :471:

Je hebt dus een auto met 20.000 km en gaat er een aanschaffen met 150.000 km?

loewe

Nieuw lid
Welkom op het forum :471:

Je hebt dus een auto met 20.000 km en gaat er een aanschaffen met 150.000 km?

Dat klopt. Die van 20.000 km is mijn leaseauto. 2 weken gelden heb ik een auto ongeluk gehad (niet mijn schuld) waardoor mijn Volkswagen Bora total loss is. Nu ben ik van plan om die te vervangen door de O2 met 150.000 km.

eikie

Nieuw lid
Dat klopt. Die van 20.000 km is mijn leaseauto. 2 weken gelden heb ik een auto ongeluk gehad (niet mijn schuld) waardoor mijn Volkswagen Bora total loss is. Nu ben ik van plan om die te vervangen door de O2 met 150.000 km.
3 jaar en 150.000km is nu net zo'n stand waarmee de eerste problemen komen. Let vooral op de schokbrekers, turbo en aircopomp. Het beste is de auto te laten keuren bij een onafhankelijk (ANWB) station. Dwing ook minimaal 6 maanden Bovag garantie af.
Succes !
Eikie

higgy

Forumguru
Heeft 'ie al een distributieriem-wissel gehad? Aantoonbaar?
Onderhoudsboekje compleet?

loewe

Nieuw lid
3 jaar en 150.000km is nu net zo'n stand waarmee de eerste problemen komen. Let vooral op de schokbrekers, turbo en aircopomp. Het beste is de auto te laten keuren bij een onafhankelijk (ANWB) station. Dwing ook minimaal 6 maanden Bovag garantie af.
Succes !
Eikie

Bedankt voor de tips ! Ik wilde 'm inderdaad laten keuren bij de ANWB.

loewe

Nieuw lid
Heeft 'ie al een distributieriem-wissel gehad? Aantoonbaar?
Onderhoudsboekje compleet?

Ja bij 120.000 km, staat in het onderhoudsboekje en heb het bij de desbetreffende Skoda dealer gecontrolleerd. Boekje is compleet en volgens de dealer geen gekke dingen gehad.

Huyzen

Lid
Ik weet niet wat je budget is, ik heb net een zwarte O2 hatchback ingeruild, die zal binnenkort wel te koop staan bij de dealer in Almere. Hij is van aug. 2004 (dus een van de eerste O2's) met ruim 93.000 km, met alles erop en eraan (vol leer, navigatie, sportonderstel, xenon, afneembare trekhaak, stoelverwarming, PDC voor en achter, 17 inch velgen etc). Misschien een leuke tip.

Fabia

† In Memoriam
Wie keurt beter ANWB of Dekra ?

Denk dat dat lastig te zeggen is. Ik heb mijn eerste Fabia tweedehands gekocht bij een handelaar en die laten keuren door Dekra. Het ging allemaal erg netjes en snel. Net keurrapport gekregen. Het voordeel van Dekra was toen dat ze op locatie keuren en dat je niet naar een keuringsstation toe moest. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Bovenaan Onderaan