Aanschaf Felicia

van_der_P

Senior Member
Ik overweeg om weer als touringcarchauffeur te gaan werken. Dat betekend dat er ongeveer 15 tot 25 km enkele reis gereist moet worden tot mijn werk.
Dan laat je gedachten al eens over een tweede auto gaan. Nou is mijn keuze als het zover komt op een Felicia gevallen.
Maar welke moet je nu nemen ?
Is de 1.3 goed of is de 1.6 beter, het zelfde voor de uitvoering de LX of de GLX. En welk bouwjaar 1999, 2000, of 2001 ?
Hoeveel kilometers mag er dan op de teller staan ?
Misschien het belangrijkste wat is een redelijke prijs, voor een goed exemplaar ?

Wallie

Lid
De 1.3 is een Skoda motor, de 1.6 (75pk) een volkswagen. Beide niks mis mee. M'n moeder rijdt nog steeds rond in een Combi LX 1.3, trekt best aardig door dat ding (mede omdat hij niet zo zwaar is). Qua ruimte ook ideaal, de hele achterbank kan er makkelijk uit, en je kan een hele vracht rommel meenemen.
Qua probleempjes: 1x de temperatuursensor kapot gegaan waardoor de chocke niet uit ging en hij verzoop.
Na zo'n 60.000km beginnen er dashbord lampjes kapot te gaan. Verder is d'r volgens mij nooit iets mee geweest. Hij is van 1998, toen nieuw gekocht door m'n ouders.

Mocht je stuurbekrachtiging willen, die is alleen op de 1.6 als extra bestelbaar geweest (maar zonder rijdt ie ook goed, heeft 155mm bandjes). Het verschil tussen de LX en GLX weet ik niet, de LX van m'n moeder heeft iig centrale portiervergrendeling (die nu een beetje hapert), getint glas en een startonderbreker, geen ABS.

pansaebr

Actief lid
felicia

Ikzelf heb een felicia van 2000 ondertussen een 104000km verder ,is de 1.3mpi een combi GLX (versie met het vernieuwde snoetje en de 50kw versie) het vershil tss de LX en de GLX is normaal de toerenteller en ik heb stuurbekrachting, zeer tevreden van enkel de themostaat is defect geweest en een motor van de centrale vergrendeling achteraan.
ben er heel tevreden over maar verwacht van de 1.3 geen raceambities maar om te toeren zeer geschikt rijdt meestal 1op14.

Groetjes:1819:

De 1.3 is een Skoda motor, de 1.6 (75pk) een volkswagen. Beide niks mis mee. M'n moeder rijdt nog steeds rond in een Combi LX 1.3, trekt best aardig door dat ding (mede omdat hij niet zo zwaar is). Qua ruimte ook ideaal, de hele achterbank kan er makkelijk uit, en je kan een hele vracht rommel meenemen.
Qua probleempjes: 1x de temperatuursensor kapot gegaan waardoor de chocke niet uit ging en hij verzoop.
Na zo'n 60.000km beginnen er dashbord lampjes kapot te gaan. Verder is d'r volgens mij nooit iets mee geweest. Hij is van 1998, toen nieuw gekocht door m'n ouders.

Mocht je stuurbekrachtiging willen, die is alleen op de 1.6 als extra bestelbaar geweest (maar zonder rijdt ie ook goed, heeft 155mm bandjes). Het verschil tussen de LX en GLX weet ik niet, de LX van m'n moeder heeft iig centrale portiervergrendeling (die nu een beetje hapert), getint glas en een startonderbreker, geen ABS.

van_der_P

Senior Member
Waarom ga je niet met je RR?

Als ik meerdaagse ga rijden dan staat de auto bij mijn werkgever, en kan mijn vrouw er niet over beschikken. Vandaar. Ze heeft hem niet vaak nodig maar voor de wekelijkse boodschappen, bijvoorbeeld, is het toch wel handig.
Daarom zoek ik dus een goede en goedkope auto. Natuurlijk als het allemaal doorgaat.

Bovenaan Onderaan