MRNX
Forumguru
Geacht forum,
zoals ik gisteren schreef in mijn 'meet & greet', ga ik woensdag aanstaande kijken naar een O2 combi uit 2010, elegance business met een 1.4 TSI motor. De auto heeft iets meer dan 100.000 km gereden.
De adverteerder heeft enkele foto's van de auto geplaatst, maar ook een foto van het onderhoudsboekje. Hierin duidelijk zichtbaar de naam van de Skoda dealer waar de auto in onderhoud is geweest. In heb vandaag deze garage gebeld en gevraagd naar de onderhoudshistorie. De medewerker stond mij bijzonder vriendelijk te woord en gaf aan dat deze auto op de normale tijden is gebracht voor de 30 dkm, 60 dkm en 90 dkm beurt. Er is normaal onderhoud uitgevoerd, sprak wel nog over een bobineslangetje en een kachelmotortje..... Volgens hem allemaal niet zo spannend.
Ik heb nog met deze meneer gesproken over de motor. Ik lees op enkele plekken dat de kettingen van de 1.4 TSI nogal klachten hebben opgeleverd. Volgens hem zijn dat vooral de motoren geweest die in de VW's zijn terechtgekomen en is er voor de Skoda motoren (zelfde toch, met andere 'motorcode'?) eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Volgens hem in ieder geval goed te horen bij een koude start.
Weten jullie nog bepaalde aandachtspunten waarop ik moet letten? Hoor het graag.
Bij voorbaat dank!
zoals ik gisteren schreef in mijn 'meet & greet', ga ik woensdag aanstaande kijken naar een O2 combi uit 2010, elegance business met een 1.4 TSI motor. De auto heeft iets meer dan 100.000 km gereden.
De adverteerder heeft enkele foto's van de auto geplaatst, maar ook een foto van het onderhoudsboekje. Hierin duidelijk zichtbaar de naam van de Skoda dealer waar de auto in onderhoud is geweest. In heb vandaag deze garage gebeld en gevraagd naar de onderhoudshistorie. De medewerker stond mij bijzonder vriendelijk te woord en gaf aan dat deze auto op de normale tijden is gebracht voor de 30 dkm, 60 dkm en 90 dkm beurt. Er is normaal onderhoud uitgevoerd, sprak wel nog over een bobineslangetje en een kachelmotortje..... Volgens hem allemaal niet zo spannend.
Ik heb nog met deze meneer gesproken over de motor. Ik lees op enkele plekken dat de kettingen van de 1.4 TSI nogal klachten hebben opgeleverd. Volgens hem zijn dat vooral de motoren geweest die in de VW's zijn terechtgekomen en is er voor de Skoda motoren (zelfde toch, met andere 'motorcode'?) eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Volgens hem in ieder geval goed te horen bij een koude start.
Weten jullie nog bepaalde aandachtspunten waarop ik moet letten? Hoor het graag.
Bij voorbaat dank!