Aanschaf O2 1.4 TSI 2010

MRNX

Forumguru
Geacht forum,

zoals ik gisteren schreef in mijn 'meet & greet', ga ik woensdag aanstaande kijken naar een O2 combi uit 2010, elegance business met een 1.4 TSI motor. De auto heeft iets meer dan 100.000 km gereden.

De adverteerder heeft enkele foto's van de auto geplaatst, maar ook een foto van het onderhoudsboekje. Hierin duidelijk zichtbaar de naam van de Skoda dealer waar de auto in onderhoud is geweest. In heb vandaag deze garage gebeld en gevraagd naar de onderhoudshistorie. De medewerker stond mij bijzonder vriendelijk te woord en gaf aan dat deze auto op de normale tijden is gebracht voor de 30 dkm, 60 dkm en 90 dkm beurt. Er is normaal onderhoud uitgevoerd, sprak wel nog over een bobineslangetje en een kachelmotortje..... Volgens hem allemaal niet zo spannend.

Ik heb nog met deze meneer gesproken over de motor. Ik lees op enkele plekken dat de kettingen van de 1.4 TSI nogal klachten hebben opgeleverd. Volgens hem zijn dat vooral de motoren geweest die in de VW's zijn terechtgekomen en is er voor de Skoda motoren (zelfde toch, met andere 'motorcode'?) eigenlijk geen noemenswaardig probleem. Volgens hem in ieder geval goed te horen bij een koude start.

Weten jullie nog bepaalde aandachtspunten waarop ik moet letten? Hoor het graag.

Bij voorbaat dank!

ertromp

Forumguru
De 1.4 CAXA heeft t/m bouwjaar 2011 kans op defecte kettingspanner. Daarnaast komt de uitgerekte ketting nog wel eens voor.
Zelf rijdt ik met een getunde 1.4 TSI naar volle tevredenheid rond zonder defecten.
Aan te raden is een reiniging van het inlaatkanaal van de motor.
Zwakke punten:
Raammotoren
Roest rond kenteken verlichting in kofferdeksel
Mishandelde felsnaden onderzijde bodem daar waar de krik geplaatst moet worden
Cuppende banden

Het is gewoon een super fijne auto :D

MRNX

Forumguru
die motorcode, staat die in de documentatie, ergens op een sticker in de auto? En op basis daarvan is dus meer te zeggen over eventuele bekende problemen?

edit: ik zie via een eerste googlepoging nogal wat codes voor een O2 combi 2010: CAX, CAY, CBZ, CDA....

Cordoba

Forumguru
Als je het kenteken van de auto weet, kun je gewoon kentekencheck doen bij RDW-site, of bijv. Autoweek en dan krijg je ook de motorcode te zien, dus huiswerk vooraf.:jaja:

MRNX

Forumguru
heb via wat omwegen inderdaad gemerkt dat @ertromp het al juist heeft vermeld, zoals ik het zie heeft de 1.4 TSI 90 kW altijd (?) de code CAXA

Falcon

Donateur
Veel mensen vinden trouwens hulpveren op een combi nodig ivm zwakke achterveren. Misschien iets om rekening mee te houden. :)

Bovenaan Onderaan