Aanschaf O2 2009

newwolf84

Forumguru
Hallo skoda enthousiastelingen !

Ik ben me aan het orienteren op een o2 Combi. Nu gaat mijn voorkeur uit naar de 1.4 TSI versie.
Ik heb al heel wat gelezen betreffende de problemen met de ketting en/of versteller.

Ik heb nu een auto gezien met 127.000 km op de teller echter hierbij is de ketting nog niet vervangen. Is dit dan een gelukstreffer ? dacht dat de meesten inmiddels al vervangen waren.

Logischer wijs zou ik zeggen vervangen die handel om eventueel leed te voorkomen, echter gaat me dit bovenop de verkoopprijs nog eens 800 euro kosten.

Wat is jullie mening hierover ?

Behoort dit niet tot garantie vanuit PON ?

En wat zijn nog meer aandachtspunten betreffende een O2 ?

Las ook iets van roestvorming bij de achterklep ?
 

Joske

Forumguru
Bouwjaar 2009 en ketting nog niet vervangen.. :pieker: kan gerust, ze zijn niet allemaal slecht hoor, alleen van de slechte lees je net het meest op fora ;).

Het is werkelijk een hele batch kettingen die gedurende bepaalde maanden gestanst geweest zijn in de "kettingfabriek" die de problemen veroorzaakt hebben. Kan goed zijn dat dat bij deze motor niet van toepassing is/was.

Maar wat zegt de verkoper? Is het een dealer, particulier, ex-lease,... kan toch mee in de onderhandelingen en desnoods op papier bevestigen dat dit niet nodig is en indien dit binnen het jaar toch een probleem wordt (ook wel garantie genoemd) moet ze kosteloos vervangen worden.
 

floris

Lid
Hinthint van mij is ook te koop !!!

Ketting probleem behoort tot een coulance regeling vanuit PON en geld tot de leeftijd van 3 a 4 jaar. Bij mij is de ketting ook gaan rammelen en zeer binnenkort wordt dit opgelost, zij het dus wel op eigen rekening.....

Roest heb ik nog niet ontdekt bij m'n O2 combi
 

newwolf84

Forumguru
Het is een garagebedrijf, dus geen merkdealer. De auto is van november 2009.

Er was toch ergens op het net ook een plaatje te vinden van een oude ketting ( die vervangen ) zou moeten worden en de nieuwe versie ? Tenminste meende dat ik die in het weekend ergens gezien te hebben.

Je kon toch aan de hand van het chassis nummer bij de dealer navraag doen of je auto tot de risicogroep behoort ?

Haha Floris, dank voor je aanbod.

Ik ( we ) kijken nog rustig verder, tis nog geen noodzaak om een andere te kopen maar och wie weet als er ergens een mooi exemplaar opduikt ( niet dat die van jou niet mooi is hoor ! ) maar onze voorkeur is nu niet echt rood.
 

Cordoba

Forumguru
Roestprobleem is normaal niet zichtbaar, maar als mijn geheugen me niet bedriegt, wordt dit pas zichtbaar bij demontage kentekenplaathouder, of kentekenverlichting, moet je even nazoeken, is wel terug te vinden op het forum.
 

ertromp

Forumguru
Exact die kenteken verlichting is een aandachtspunt.
De 1.4 TSI heeft niet bij voorbaat last van opgerekte nokkenasketting hoor. De nokkenasversteller kan eventueel ook een punt zijn. Zelf rijd ik met dikkere olie (10W40) en dit is een oplossing om leed te voorkomen. Ook jaarlijks olie wisselen is raadzaam.
 
Bovenaan Onderaan