Bedankt allen voor de reacties, ik heb de auto gekocht tegen de bovenstaande goed bedoelde adviezen in die ik op het oog had een mooie O3 Élégance Business line Racing bleu xenon Stoelverwarming trekhaak 2014 1.2 tsi met dik 203.000 km op de teller.
De motor loopt mooi, auto ziet er goed uit, compleet en rijd lekker.
Auto gekocht zonder garantie maar met grote beurt, rondom nieuwe remmen, extra set lichtmetaal met winterbanden (gebruikt), nieuwe distributieriem en waterpomp (wat achteraf niet echt nodig was want die loopt niet met de distributieriem mee wat ik eerst wel dacht bij de onderhandeling).
Ik heb er nu al bijna 500km Prive mee gereden en hij rijd heerlijk, hiervoor een lease egolf 7 zakelijk gehad maar vind de Skoda op de snelweg lekkerder rijden alleen het weer moeten schakelen in de stad is even wennen.
Ik heb de nieuwe kaarten voor de Columbus (groot scherm) geïnstalleerd en ben positief verrast hoe snel de Columbus en navigatie werkt het werkt prettiger dan de nieuwere versie die in de egolf uit 2018 zat met alleen maar touchscreen het leek daar allemaal wel wat trager ook het opstarten van de navigatie.
Het is in de kleur racing bleu met Chrome raamlijsten best een opvallende auto en heb er al meer complimenten voor gekregen dan de witte egolf in drie jaar, de led rijverlichting, led achterlichten en xenon lampen staan hem ook erg goed en maken de auto modern en af vind ik.
Lampen onder de buitenspiegels zijn fijn.
De kinderen zijn erg blij met de enorme beenruimte en vinden de vloerverlichting leuk en handig die vanonder de stoelen komt.
Ik was zelf bekent met dimmende binnenspiegels maar kwam tot ontdekking dat de Skoda ook dimmende buitenspiegels heeft wat perfect werkt en ik erg fijn vind.
ik heb wel 1 puntje en dat is dat ik soms een storingsmelding krijg van de automatische sturing rijverlichting terwijl de lampen wel aangaan (ik bedenk me nu net dat ze misschien wel niet uitgaan overdag nu ik dit typ).
Kan het zijn dat dit aan een sensor achter de ruit bij de spiegel vandaan komt en is deze goed zelf te vervangen?
ik zal binnenkort wat foto’s maken en plaatsen.