Aanschaf Octavia met 200k

Goedendag,
Ik kan een Octavia combi 1.2 tsi 2014 kopen met 210.000km. Rond 9000 euro
De auto ziet er echt heel netjes uit maar is dit ook verstandig en moet ik nog op bepaalde punten letten voor aanschaf? Ik rij zelf maar 15k per jaar!
Alvast bedankt

JeSko

Forumguru
Zelf zou ik geen 9 k willen neertellen voor een auto die 2 ton gereden heeft, voor dat budget vind je heus wel wat anders met minder kilometer.

Wat zou wel een goede prijs zijn? Hij rijd goed en alles functioneert is een élégance business de distributie snaar, waterpomp en remmen zijn bij 190.000 vervangen.
Voormalig leasebak geweest tot 160.000 daarna 50.000km particulier.

s-line

Forumguru
Rond de 7k zou echt wel de max moeten zijn! Zeker in deze tijden zou dat makkelijk moeten kunnen.

Timmer

Forumguru
Ik vraag me altijd af waarom mensen auto's kopen met zoveel km's? Geen verwijt of oordeel uiteraard.

9k, is zoals al gezegd, voor mij ook te veel. Ik heb geen ervaring met de 1.2 maar de 1.4's waren niet super betrouwbaar.

Bedankt voor de reacties, tja je komt wat tegen wat een paar jaar geleden ver buiten het budget was en het ziet er goed uit, mooie kleur, heeft alle opties, zit lekker, rijd fijn, mooie Columbus en je bent verkocht!
Denk er sterk aan de gok toch maar te nemen ondanks het hier niet echt wordt toegejuicht maar heb nog geen concrete Feitelijke problemen Bij 200k voorbij zien komen.
Ik denk daarbij ook liever veel goede (snelweg) kilometers dan weinig slechte (stad en korte ritjes) kilometers. Hou wel rekening met onvoorziene kosten zoals altijd moet bij een tweedehands.

7 of 8k en wat minder kilometers kan ook maar dan zitten de distributiesnaar en waterpomp en remmen vaak ook nog aan te komen.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik denk daarbij ook liever veel goede (snelweg) kilometers dan weinig slechte (stad en korte ritjes) kilometers.