Aanschaf RS Hatchback.

Hoi, allemaal.

Ik ben van plan om van diesel naar benzine over te gaan, want dieselen is voor mij niet meer aantrekkelijk helaas.:407:
Dat is erg jammer, want het rijdt gewoon goed en ik heb veel geld aan onze Toledo type 2 verspijkerd aan tuning.
Er moet dus zeker een turbomotor voor terug komen.
Ik rij ongeveer 17.000 km to 20.000 km per jaar en heb nu een RS gezien voor nog geen € 20.000,- van juni 2006.
Mooie auto , maar ik ken de auto qua rij-eigenschappen helemaal niet.
Kan iemand mij wat info geven over verbruik, MRB, gebreken etc.
Graag hoor ik dat van jullie. Alvast bedankt.:xyxthumbs:

Groeten van Gert.
 

Rallye

Forumguru
Mooie auto , maar ik ken de auto qua rij-eigenschappen helemaal niet.
Kan iemand mij wat info geven over verbruik, MRB, gebreken etc.
Graag hoor ik dat van jullie. Alvast bedankt.:xyxthumbs:

Is het één van deze?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...spr_id=175462490&p_type_lijst=RL&o_id=6026419 (wat is dat voor radio?)

of

http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...spr_id=175462490&p_type_lijst=RL&o_id=5804929 (vreemde velgen trouwens)

Om op je vraag terug te komen: natuurlijk. De rij-eigenschappen zijn wat mij betreft (maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld) goed. Vergeleken met de Golf GTI, waar hij op gebaseerd is, schijnt de tractie wat minder te zijn. Inderdaad wil er bij mij wel eens een voorwieltje doorslaan. De vering is hardm, maar mij soepel genoeg. Vanaf de achterbank wordt weleens geklaagd. Ik heb 17" velgen. Ik heb proefgereden met 18" en die was mij ook soepel genoeg.

De turbo begint vanaf ongeveer 2500 toeren duidelijk voelbaar te worden en hij trekt lekker door. Het is niet de stilste auto, maar bij 220/230 op de teller kun je gewoon een gesprek voeren. Er zit een lekkere plof in de uitlaat, maar als je de waste gate of de turbo wilt horen moet je een raampje opendoen.

Verder is de Octavia lekker ruim, enkel voorin zit mij soms de console tegen mijn rechterknie, maar dat hebben bijna alle auto's. Daar heb ik overigens weinig last van. Ook net als bij veel auto's zouden de stoelen wat mij betreft verder naar beneden moeten kunnen. Ik zou ze graag ook het laatste tikje naar beneden doen, maar dan kantelt de zitting en knijpt mijn knieholte af. Eenmaal gewend heb je daar ook niet zoveel last van. Het is geen Focus (waarvan de stoelen mij zelfs in de RS veel te hoog staan) of C4.

Mijn verbruik ligt zo tussen de één op tien en één op elf, superplus (98). MRB is € 59 per maand (prov. Gelderland, voor een Combi).

Ik heb een paar kleine dingen gehad;
- bediening cruisecontrol kapot (onder garantie vervangen);
- windgeruis van het spijltje in de linkerachterdeur (2x);
- gecupte achtebanden (Dunlop) na 25000 kilometer;
- luidruchtige airco (vloeistof bijgevuld).
 
Hey, Ralley.

Bedankt voor de snelle reactie.:xyxthumbs:
Het is inderdaad de bovenste met de verkeerde radio, zeg maar.
Dat is niet standaard, maar goed, daar is wel uit te komen.
Ik vind de dingen die jij noemt niet echt storend en dat cuppen van de Dunlops ( FM 901 ) ken ik ook.
Verder dus een net verbruik voor zo'n auto.
Ikzelf rij hoofdzakelijk snelweg, dus dan moet 1 op 12 toch ook kunnen ???
Verder ben ik een rustige rijder, maar ik vind een geblazen motor gewoon lekker rijden.
Wat vindt jij van deze RS ???
Graag hoor ik je nog.
Nogmaals bedankt.

Groeten van Gert.
 

Rallye

Forumguru
Ikzelf rij hoofdzakelijk snelweg, dus dan moet 1 op 12 toch ook kunnen???

Als je rustig rijdt misschien wel. Ik haal het nooit.

Wat vindt jij van deze RS ???

Hij is mooi; jammer dat er geen parkeerradar voorop zit. De kleur heb ik altijd mooi gevonden, maar hij is wat opvallend.

Ik zou eerder voor deze Combi gaan:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...spr_id=175462490&p_type_lijst=RL&o_id=5997822 Iets ouder (dus met groene remklauwen), met stoelverwarming en een carkit, jammer van die bekraste velg.

Maar zoals gezegd: ik ben bevooroordeeld.

Deze heeft wat veel kilometers:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...=175462490&p_type_lijst=RL&o_id=6083366#empty Wel een Duitse milieusticker (heb ik trouwens ook).
 

Huyzen

Lid
Qua verbruik lijkt gemiddeld 1 op 12 mij wat optimistich. Ik rij gemiddeld 1 op 10 tot nu toe, maar als ik een lange rit over de snelweg maak en me netjes aan de snelheid hou, dan moet ik moeite doen om 1 op 13 te halen.

Ik heb mijn RS nu een jaar en tot nu toe geen problemen gehad, behalve dat mijn Columbus een keer gejat is en mijn vrouw een deuk in de auto heeft gereden...
 
Heren, bedankt voor de info en ik denk toch dat het een hatchback wordt, want die vindt mijn vrouw toch mooier.
Verbruik moet ik even aan wennen, maar je hebt natuurlijk veel pk's ervoor terug.
Ik ben geen wilde rijder, dus ik schat 1 op 12 in mijn geval.
Dat is wat meer dan mijn huidige TDI met ASV- motor.
Getuned loopt ie 1 op 18 1/2.
Maar die MRB, he, die maakt het allemaal erg moeilijk.
Ik las overigens op dit forum ergens iets over gelijktrekken van de benzine en diesel. Dan is het voordeel van dieselen er helemaal vanaf.
Wat is wijsheid: of doorrijden met alle verhogingen van de MRB en het moeilijker kunnen verkopen van je diesel of nu overgaan naar een geblazen benzinemotor ????
Ik hoor jullie reactie wel weer.

Groeten van Gert.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou lekker doorrijden in de Toledo, fijne auto en de executive is een mooie uitvoering. Met die kilometerstand kan je zeker nog 3 jaar zonder al te veel kosten doorrijden.

Ik zou een RS nemen omdat ik er dan graag sportief mee wil rijden, maar niet omdat het goedkoper is (verbruik & restwaarde). De RS rijdt net zo krachtig als wat je van een diesel gewend bent, alleen kan je hem lekker doortrekken in de toeren. Lekker motortje de 2.0TFSI. Met chips is het helemaal een monster.

Succes met je keuze!
--------------------------------
Qua kostenberekening, (zover ik het goed gedaan heb):

Van een andere draadje:

Op basis van 20.000 km per jaar doorberekend naar per maand (fouten voorbehouden):

Variabelen: All risk bij Ditzo 0 schadevrij, Provincie utrecht, huidige brandstofprijzen. 2.0TDI Elegance vs. 2.0 RS. Beide uit 2006

Benzine: WB 1375 : 48 euro + 155 verzekering + brandstof 1:10 E1,30l 216E= 419 euro per maand
Diesel: WB 1310 Kilo : 96 euro + 131 verzekering + brandstof 1:18 E0,94l 87E = 313 euro per maand.

Na 4 jaar en 80.000 kilometer verder nemen we niet de restwaarde in beschouwing. Wat koop je liever een benzine of diesel met bijvoorbeeld 180.000 op de teller?

Als je een liefhebber bent van sportief rijden kost het je 100 euro per maand meer, dat kun je er voor over hebben. De vorige RS eigenaar zal ook van sportief rijden gehouden hebben.

Auto's blijven emotie dat maakt de keuze altijd zo moeilijk.
 
Hoi, Veejay.

Bedankt voor je voorbeeld en ik ga eens verzinnen over hoe en wat verder.
Blijft inderdaad een lastige keuze, want de Toledo rijdt echt supergoed en is helemaal naar mijn zin, maar de plannen die doorgevoerd gaan worden zijn ook niet echt leuk.
We zullen zien.

Groeten van Gert.
 
Bovenaan Onderaan