Aanschaf Superb combi 2.0 tsi 4x4 272pk

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik weet niet of ik het zo goed doe maar dat hoor ik vanzelf wel.
Ik heb 5 jaar met veel plezier een audi a6 2.0tfsi uit 2014 gereden en nooit problemen of onkosten gehad buiten het normale onderhoud. Het begint te kriebelen om wat anders te kopen en morgen ga ik een superb bezichtigen.
Een superb uit 2019 met zo'n 30000km op de teller.
Deze auto is geïmporteerd en er zit nog geen kenteken op het zou een auto afkomstig van 1e eigenaar moeten zijn alles is aantoonbaar dmv factuuren van de afgelopen 6 jaar.
De nieuwprijs is zon €62000 en er is nu nog zo'n €3000 bpm afgedragen is dit normaal of juist te laag? (Schade)
Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten? Ik hoop aan de superb weer 5 jaar veel plezier te gaan beleven net als nu aan de audi.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Welkom hier! Velen waarderen het ook als je je in de Meet & Greet even voorstelt (al vind ik jouw post nu al best ok hoor :D

Er zijn 2 dingen die me te binnen schieten bij dit verhaal: 30k km voor een auto van 6 jaar oud vind ik erg laag. Zelfs ik zit daar boven, terwijl ik heel weinig rijdt. Icm import is dat wel verdacht, omdat in t buitenland nog wel eens gesjoemeld wordt met km-standen (meer dan in NL, oa vanwege de NAP die we hebben). Maar als je de hele historie goed kan terugtraceren dmv facturen, dan kan t ook gewoon waar zijn.

Een lage import-BPM is natuurlijk iets wat elke importeur probeert voor elkaar te krijgen. Dat kan je doen door op elk krasje en piepje te wijzen. Maar het kan ook betekenen dat het een schadeauto is geweest en die na import is opgeknapt.
Al moet ik zeggen dat ik even een paar proefberekeningen heb gedaan online (met heel beperkte kennis van deze auto!), en dat een paar duizend euro BPM geen onlogisch bedrag is. Er zijn meerdere tools, die vind je snel genoeg als je even googlet

Conclusie: er zijn redenen tot voorzichtigheid, dus ik zou goed research doen op deze auto.

Bedankt voor uw reactie.
De a6 die ik nu heb heb ik destijds ook gekocht met 32000km dus de lage stand vind ik niet perse schrikbarend maar natuurlijk wel een aandachtspunt.

leon-cupra

Forumguru
Kilometerstand is idd niet altijd zo schrikbarend. Ikzelf doe ook geen 30k op 6j. Zijn nog gewoon mensen die weinig rijden.

Mbt schade, koop online een rapport over de wagen. Wanneer de wagen ergens in Europa is hersteld , ga je dat er kunnen uithalen. Kost +/- 10€ afhankelijk van hoe gedetailleerd je het wilt.

Slider

Forumguru
@skodamichael Weet niet of je een trekhaak wens hebt. Zo niet gaat mijn verhaal niet van belang zijn.

Zo wel, ik las dat het voertuig nog niet op kenteken staat. Als ze bij het importeren geen trekgewicht meenemen voor de RDW, maf je er alleen een fietsendrager later mee "trekken".
En dus mag je er dan geen aanhanger of iets dergelijks mee trekken.

Wellicht nuttig om te weten :giggle:

hemi24

Forumguru
omdat in t buitenland nog wel eens gesjoemeld wordt met km-standen
Om het beter te formuleren: omdat door de importerende partij (die een auto naar NL haalt) nog wel eens in het buitenland gesjoemeld wordt met km-standen…

SuperBeeb

Forumguru
@skodamichael Weet niet of je een trekhaak wens hebt. Zo niet gaat mijn verhaal niet van belang zijn.

Zo wel, ik las dat het voertuig nog niet op kenteken staat. Als ze bij het importeren geen trekgewicht meenemen voor de RDW, maf je er alleen een fietsendrager later mee "trekken".
En dus mag je er dan geen aanhanger of iets dergelijks mee trekken.

Wellicht nuttig om te weten :giggle:
Is dat niet alleen een issue bij de iV-modellen?

hemi24

Forumguru
Trekgewicht was volgens mij bij de Superb nooit een issue, wel bij bepaalde versies van de Octavia…

Slider

Forumguru
@hemi24 Klopt en gaat ook weer lange tijd op de O4 goed, maar je zal er maar net 1 treffen die het niet heeft en je wilde het wel. Controleren is altijd verstandig in dat geval.

Dank jullie voor alle info.
Er zit een uitklapbare trekhaak onder deze zal ik waarschijnlijk niet gaan gebruiken dat heb ik bij de huidige auto de afgelopen 5 jaar ook niet gedaan. Ik heb een bus welke ik gebruik als trekvoertuig. Toch ga ik wel even navraag doen het zou jammer zijn als je deze optie hebt maar niet zou kunnen gebruiken indien nodig. Kwa km stand ga ik even afwachten wat de handelaar mij kan overhandigen kwa facturen etc maar volgens hem zou het helemaal waterdicht zijn.(blijft een handelaar natuurlijk)
Ook ga ik natuurlijk naar de staat van het interieur en de remmen ect kijken alles zou bij deze kmstand nog zo goed als nieuw moeten zijn natuurlijk.
Zijn er nog andere aandachtspunten bij deze uitvoering van de Superb combi (2.0tsi 4x4272pk) Ik kan op internet eigenlijk weinig negatieve dingen vinden. Bij mijn huidige audi a6 2.0 tfsi multitronic was dat 5 jaar geleden wel anders en ik heb toen ook lang getwijfeld door alle negatieve berichten. Gelukkig heb ik nooit problemen gehad en koop ik alleen een andere auto als er 1 op mijn pad komt die ik 100% vertrouw ik hoef tenslotte geen andere maar gewoon om dat het kan

Nogmaals dank jullie vele reacties en meer advies is altijd welkom.

Slider

Forumguru
Als die er al onder zit, zal er geen probleem zijn. Dan was dat in het land van herkomst al goed gedaan.
Het ging fout bij voertuigen zonder trekhaak, werden geïmporteerd met de wens in NL wel trekhaak te monteren voor bv caravan en toen kwamen de problemen.

Tman0961

Forumguru
Nogmaals, ik zou zelf een aankoopkeuring laten verrichten. Je hebt redelijk wat historie verzameld. Een aankoopkeuring geeft je de mogelijkheid om deze historie te vergelijken met de huidige staat en van de auto en een inschatting te geven over de betrouwbaarheid. Dit is wat je zoekt geef je zelf aan, een inschatting maken tov betrouwbaarheid.

Daarnaast kan de keuring schade door aanrijding oid onderzoeken.

Vandaag wezen rijden en de auto rijdt heerlijk. Wel heel anders als de a6 met multitronic en Sportonderstel vooral de dsg heeft wat meer denktijd nodig bij onverwachts flink gas geven. De ruimte in de auto is echt bizar. Verder ziet het er netjes uit en van elkaar jaar is de histori aanwezig en het nodige onderhoud is ook gedaan zoals onderandere remolie longlifservice en de haldexolie
Op 1 deur zit op de onderste kunstof strip wel kleurverschil maar ik kan niks ontdekken kwa schade dus wellicht een paaltje of iets dergelijks geweest.(als ik beslis om te kopen wordt dot opgelost) Ook het keuringsrapport van de rdw heb ik ingezien met alle bijhorende foto's. De remmen etc zijn ook allemaal nog zo goed als niet en er is ook nergens slijtage in het interieur of iets dergelijks terug te vinden.
Voor nu moet ik nog ff een nachtje slapen maar grote kans dat het hem gaat worden. En dat ik lid word van jullie skoda familie.

Vag techniek zit bij mij om de hoek en ben daar regelmatig geweest met mijn afgelopen 4 audi's dus daar ga ik zeker een x praten als het de superb gaat worden

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan