aansluiten brandstofvoorraadmeter op lpg-tank

JettaFreak

Actief lid
Afgelopen weekeinde was ik even bij een skodadealer. het was de eerste keer dat we dachten op lpg te rijden en we wilden even checken of we niet nog op een bepaalde knop moesten drukken. Bleek allemaal al goed te gaan. Wat mij verbaasde /forum/images/graemlins/shocked.gif was de uitspraak van de monteur die aangaf dat de lpg-tank vaak ook wordt aangesloten op de brandstofvoorraadmeter. Ik vraag mij af of ik mijn beige schoonheid /forum/images/graemlins/yeah.gif bij deze dealer in onderhoud zal doen /forum/images/graemlins/crazy.gif. Iemand dit verhaal al eens gehoord?

Groet,


JettaFreak
 
Die monteur heeft gelijk. Ik heb op gas gereden met een Vialle installatie en die gaf de voorraad weer via de benzinemeter. Als je hem omschakelde gaf hij de benzinevoorraad weer. Ik spreek dan al over een flink aantal jaren geleden.
 

JettaFreak

Actief lid
Maar zou dat dan ook mogelijk zijn met de AG SGi installatie? Ik zie de voordelen er wel van. Beter inzicht ipv 4 groene en 1 rode led en de waarschuwingspiep als de tank bijna leeg is.
 
Bij een Nissan Primera die ik jaren geleden had gaf de benzinemeter ook de hoeveelheid LPG aan. Toen ik overstapte op een Fabia Combi was ik verbaasd een aparte meter te hebben, terwijl het bij de oude Nissan veel geavanceerder was. De dealer zei dat zoiets een enorm ingewikkelde klus was (en dus duur). Ik kreeg ook de indruk dat bij die Nissan de tank bij importeur al ingebouwd was, of misschien zelfs al de fabriek.
 
hoi, ik wil graag ervaringen horen van mensen die veel kilometers gemaatkt hebben met de Octavia 2 op lpg. Ik rijd nu diesel, maar wil de stap naar Octavia 2 op lpg zetten....goede ervaringen mee...en had je een grote dealer of een kleine voor de inbouw??
 

higgy

Forumguru
In het kort (want al eerder gemaild)
- qua optrekken is mijn 1.MPi een dooie doos. Op toeren rijdt ie prima.
- ik heb een onderbouwtank, en dat bevalt qua ruimte prima.
- heb wat aanloopproblemen gehad met de tank: 3x de 80%-klep kapot. Kon noch Skoda noch de dealer iets aan doen natuurlijk, maar wel die #%%$$ van AGI.
- mijn volgende auto is toch weer een diesel. Is persoonlijke voorkeur: diesel geeft zo'n gevoel van ' continue vermogen over'
- mijn dealer (V-Car) is middelgroot en absoluut top. Zie aparte draadje daarover.
 

JettaFreak

Actief lid
Ik ben nog steeds heel erg tevreden. Ik had voor deze auto een VW Polo 1.4 100pk en mijn Octavia vind ik veel beter en fijner rijden, ook al heeft hij niet meer vermogen (maar wel meer kilo's; gaan baasjes op hun auto lijken????). Ik ben erg blij met de keuze voor LPG, al komt dat ook omdat ik hierdoor niet hoef mee te doen aan de strafregeling voor onzuinig rijden vanuit mijn werkgever. Dieselaars en benzinerijders hebben daar wel last van. En in de bijtelling scheelt het ook weer. Naast deze rationele/financiële redenen speelde voor mij ook het rammelen van de dieselmotor mee bij de keuze voor lpg. Nu mijn buren nog overtuigen, want er hebben er een paar een diesel dus in de winter slaap ik dus niet zo heel lekker uit. Afijn, ik ben voorlopig blij (zit bijna op de 15k km).

Overigens merk ik dat je bij collega's en familie ineens een stukje respect/achting verliest als je voor met name financieel voordeel gaat (lees LPG rijden). Terwijl als je een scherpe hypotheekdeal weet af te sluiten ze allemaal staan te juichen.....
crazy.gif


Succes met je keuze.


JettaFreak
 
Bovenaan Onderaan