aansluiten Multimedia Interface Columbus

Dag Allen,

Ik heb onlangs mijn video interface uit Duitsland ontvangen. Het betreft hier een multimedia interface voor de RNS510. Door deze modulde kan ik uiteindelijk een externe videobron op mijn systeem aansluiten. Bij het aansluiten van de adapter kom ik er niet helemaal uit. De 26 polige stekker in de RNS steken is niet zo'n probleem. Maar er zitten ook nog een paar lossen kabeltjes bij die aangeslotn dienen te worden op Can High en Can Low, verder een rode kabel voor de stroomvoorziening en een bruine voor de ground. Hoe sluit je deze overige kabeltjes aan? (een zwart-wit kabeltje en een blauw-geel kabeltje)..
En ik moet ook nog iets in de VAG-com doen? (is aanwezig overigens)

Ik hoop dat iemand kan helpen..

Gr, Michiel

Monteurtje

Forumguru
De CAN High en Low moet je om de CAN bus draden aansluiten van de radio. Of in ieder geval de CAN bus draden met dezelfde kleur.Dat is voor CAN high oranje/groen en voor CAN low oranje/bruin. Het beste kun je de kabels erbij opsolderen. En een paar centimeters van elkaar. Dat is om storingen te voorkomen. Kabels niet doorknippen en al helemaal niet met van die aftandse aftakverbinders. Want daar maak je de kabel alleen maar mee kapot.
De pluskabel kun in de zekeringkast aansluiten. Of de pluskabel van de radio gebruiken. De massa kun je gewoon achter een schroef doen die ergens in metaal zit. Zijkant van dashboard bij zekeringkast bijvoorbeeld. Daar zit metaal en een paar schroeven en moeren. Daar maak ik vaak de massa.
En omdat je iets toevoegd aan de CAN bus dan moet dat ook gecodeerd/aangemeld worden. Dat moet met de testkast of VAG com.

Dag Monteurtje,

Dank je wel! Hij is aangesloten! Kan ik met Vag-Com aanmelden? Zo ja, welke codering heb ik nodig? Of in welk menu? Ik heb zelf VAG COM 806 (geloof ik). Nu zie ik alleen SD en HDD bij media oplichten namelijk..

Gr, Michiel

Na wat gesurf ben ik erachter gekomen dat ik de AV ingang in Menu---Media moet selecteren. Nu kan ik wel de Aux ingang activeren maar niet de AV ingang. Deze blijft grijs. Dit terwijl alles voor de rest geactiveerd is. Iemand een idee hoe ik de AV ingang alsnog kan aanvinken in het menu?

Overigens kan ik de AV invoer niet selecteren. Ik heb FW 2724. Verder hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit met Vagcom kan oplossen.. Ik heb voor mijn werk ook snel deze video-ingang nodig namelijk.. Als iemand van hegt forum mij daarbij kan helpen ben ik heel blij!!
p.s. als er iemand in de buurt van Zwolle of Nieuwegein zou willen kijken is dat natuurlijk helemaal top (tegen een vergoeding uiteraard).

Monteurtje

Forumguru
Je hebt het nog niet met de VAG COM geactiveerd. Ik weet niet hoe een VAG COM werkt. Maar kan je wel vertellen hoe het bij de testkast werkt en misschien zijn die stappen ongeveer hetzelfde. Je moet naar systeemcode 19. Codering. In de testkast krijg je dan een hele lijst met regelapperaten. Het betreffende regelapperaat activeren. Maar ik weet niet of dit ook zo werkt in een VAG COM. Als je dit nog niet gedaan hebt is dat de oorzaak denk dat het nog niet werkt.

Bovenaan Onderaan