Aansluiten radio in Felicia combi

Seeduivel

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb een vraag. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Skoda Felicia Combi 1.6 GLX Laurent Klement uit 1998. Nu zat daar een standaard Blaupunkt radio in uit het stenen tijdperk. Heb deze vervangen voor een exemplaar van deze tijd. Echter daar er constante stroom op zit blijft mijn display van de radio branden en ik wordt daar een beetje iebelig van. Nu wil ik graag dat ik mijn radio via het contactslot loopt. Wie kan mij vertellen hoe ik dat op kan lossen. Want de vorige eigenaar had, als hij de auto niet gebruikte, na twee weken geen stroom meer.

Gr. Ruud

DJNeO

Actief lid
het lijkt me dat in de Felicia al een schakeldraad over het contact ligt, zit het achter de radio met een ISO blok?
zoja, evt proberen de rode en de gele draad van de radio om te wisselen. Zoniet, dan moet je kijken of er een draad over is, en dan meten of deze stroom krijgt zodra het contact is omgezet, dan zal dat de schakeldraad zijn. Weet je 100% zeker dat er geen draad ligt, moet je meten bij je contact welke draad spanning krijgt op het moment dat je het contact aanzet, en van die draad een aftapping maken naar je radio.

Succes

Bovenaan Onderaan