aansluitingen op nexus

Wie weet waar ik iets kan vinden over het aansluiten van bijv een ipod op een nexus systeem (aux?).
Is er ergens een uitgebreiden handleiding te vinden. Ik heb mijn nieuwe octavia met nexus nog niet, vandaar.

sunnyboy

Senior Member
Zit er op de NEXUS ook een cassettespeler?
Er is namelijk een adapter te koop in de vorm van een cassette met stekkertje voor je iPod.
Verder heb ik geen idee hoe je de iPod kan aansluiten.

Op de nexus zit voor zover ik weet geen cassette. Er zit wel een Aux ingang/uitgang op. Daar moet toch ook iets mee kunnen?

sunnyboy

Senior Member
Op het duitse Skodaforum is al heel veel informatie geplaatst over dit onderwerp. Misschien daar even op kijken en lezen?

Joeri

Actief lid
Ik weet niet of je iets aan het volgende hebt, maar in België (zal ook in andere landen zijn maar misschien noemt het daar anders) moeten wij als we een carkit aansluiten op een Nexus/Stream/Audience een extra kabel monteren die we bestellen bij een accessoiredienst van de invoerder. Zo is het mogelijk iets "niet-origineel" tussen het toestel en de auto te plaatsen. Wij noemen het ding de FAKRA-kabel omdat de bestelnummer achteraan zo eindigt /forum/images/graemlins/grin.gif en ik denk dat je zoiets ook nodig hebt om een IPOD aan te sluiten.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zo is het mogelijk iets "niet-origineel" tussen het toestel en de auto te plaatsen. Wij noemen het ding de FAKRA-kabel omdat de bestelnummer achteraan zo eindigt /forum/images/graemlins/grin.gif en ik denk dat je zoiets ook nodig hebt om een IPOD aan te sluiten.

[/ QUOTE ]

Ik ben er ondertussen achter dat ik dit kan doen middels een icelink kabel van icepod. Echter mijn dealer heeft nagevraagd omdat hij hier nog geen ervaring mee heeft, en de firma PON geeft aan dat dit niet zou kunnen op de nexus. Ik ben info aan het verzamelen bij de leverancier van de kabel om dit weer richting PON te sturen. Daarnaast lees ik op de duitse fora dat het gewoon mogelijk is.

Dank voor je reactie.

Jan

higgy

Forumguru
PON weet ook niet alles. Zie mijn verhaal elders over het dubbeldin-masker. O ja: en de antenne van VW met 3 functies (GSM, GPS en radio) zou niet passen op een Octavia.
Ik heb hem nog niet gekocht of besteld, maar zullen we een klein wedje afsluiten beste PON?

Ben ik dan echt de enige skoda rijder die straks op zijn nexus een IPod wil installeren? /forum/images/graemlins/confused.gif

Ik ben zelf ook geinteresseerd om een ipod op een stream-radio te kunnen aansluiten.
Ik ben op zoek geweest en gevonden dat men zo een ipod-interface bij Skoda zelf verkoopt.(www.skoda.nl Accessoires)
Bij http://www.icepod.nl/shop/index.html verkoopt men dat ook, daar is tevens meer info te vinden.
Het zou ook geschikt zijn voor een Nexus.
De prijs is in ieder geval hetzelfde (met houder).

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ben ik dan echt de enige skoda rijder die straks op zijn nexus een IPod wil installeren? /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

Ik denk dat heel veel mensen inmiddels een iPod willen installeren, maar misschien alleen niet op een Nexus. /forum/images/graemlins/grin.gif

Het lijkt mij dat de Icelink-leverancier er het meeste verstand van hoort te hebben. Anders aan hem vragen of je 't eerst mag testen zonder te kopen?

PYGoR

Lid
nee hoor, als je op Ebay (.DE) kijkt dan kan je hier en daar wel iets van vinden.
ze zijn onder de honderd euro te krijgen.
Maar je kan natuurlijk ook een copmplete AV installatie maken van je Nexus. /forum/images/graemlins/winkie.gif

Ik heb even snel een paar foto's gemaakt van mijn nieuwe O2. Een daarvan is de inbouw van de icelink en hoe de iPod er nu in zit.

zie fotogalerij.

gr
Jan /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

KingFish

Nieuw lid
Ik heb een Nexus en een Ipod. Mijn icelink kabel is besteld. Zoals je kunt lezen op de site van icepod.nl kun je daarmee je ipod aansluiten op je cd wisselaar aansluiting. En je Ipod dan bedienen vanaf je radio. Wat is concreet je vraag dan?

Bovenaan Onderaan