jadijkstra2000
Forumguru
Hallo,
Ik heb mijn O2 nu inmiddels ruim een maand en al 7000 km op de teller, gaat hard
Hiervoor had (heb ik nog steeds en staat te koop, een VW Passat 1.8Turbo)
Er zijn toch wel aardig wat verschillen tussen de passat (van 2002) en deze wagen.
Wat ik merk:
- Geen indicatie wanneer m'n ruitenwisserresevoir leeg is! Passat gaf netjes op tijd een melding als niveau te laag is. Schijnt dat er geen sensor in zit!? Goedkope stomme bezuiniging in mijn ogen! Reed ik laatst op de snelweg had ik hem nodig, ineens resevoir leeg, wat irritant als je die indicatie gewend bent! Maar wel bandenspanningsindicatoren... wat die dingen wel niet mogen kosten....
- Passat had een ontgrendelingsknop voor de tankdop, heeft de skoda niet, dat geeft niet, werkt op CV echter, als de deur op slot zit kun je de klep indrukken en komt een stuk naar buiten en vervolgens kun je niks meer.. leuk voor de jeugd om dat in te drukken, vervolgens kom je aanlopen, ontgrendel je de auto en staat de kleop open zonder dat je het doorhebt, handig (not!) maar is dit normaal 'gedrag' of klopt er iets niet aan m'n O2?
- Klopt het dat bij een nieuwe O2 bij het ontgrendelen van de achterklep hij in het slot blijft en je alsnog op de knop in de achterklep moet drukken om de klep te openen? De dealer zei van wel.... ik vraag het mij af!
- Soms dan werkt de knop van mijn linkerraam niet. dan moet ik 2 keer de knop bedienen, ik hoor dan bij de eerste keer ook niet een relais klikken. Zowel naar boven als beneden.... lijkt me een kwaaltje waar de garage weinig aan kan doen soms wel soms niet...
- Een echt gemis is de gasveer onder de motorkap, audi, vw hebben dat wel
- Ik mis de lampjes bij de makeupspiegels
Verder hele fijne wagen Alleen mis je dan sommige zaken die wel op de passat zaten en je eigenlijk standaard op een nieuwe wagen zou verwachten
Ik heb mijn O2 nu inmiddels ruim een maand en al 7000 km op de teller, gaat hard
Hiervoor had (heb ik nog steeds en staat te koop, een VW Passat 1.8Turbo)
Er zijn toch wel aardig wat verschillen tussen de passat (van 2002) en deze wagen.
Wat ik merk:
- Geen indicatie wanneer m'n ruitenwisserresevoir leeg is! Passat gaf netjes op tijd een melding als niveau te laag is. Schijnt dat er geen sensor in zit!? Goedkope stomme bezuiniging in mijn ogen! Reed ik laatst op de snelweg had ik hem nodig, ineens resevoir leeg, wat irritant als je die indicatie gewend bent! Maar wel bandenspanningsindicatoren... wat die dingen wel niet mogen kosten....
- Passat had een ontgrendelingsknop voor de tankdop, heeft de skoda niet, dat geeft niet, werkt op CV echter, als de deur op slot zit kun je de klep indrukken en komt een stuk naar buiten en vervolgens kun je niks meer.. leuk voor de jeugd om dat in te drukken, vervolgens kom je aanlopen, ontgrendel je de auto en staat de kleop open zonder dat je het doorhebt, handig (not!) maar is dit normaal 'gedrag' of klopt er iets niet aan m'n O2?
- Klopt het dat bij een nieuwe O2 bij het ontgrendelen van de achterklep hij in het slot blijft en je alsnog op de knop in de achterklep moet drukken om de klep te openen? De dealer zei van wel.... ik vraag het mij af!
- Soms dan werkt de knop van mijn linkerraam niet. dan moet ik 2 keer de knop bedienen, ik hoor dan bij de eerste keer ook niet een relais klikken. Zowel naar boven als beneden.... lijkt me een kwaaltje waar de garage weinig aan kan doen soms wel soms niet...
- Een echt gemis is de gasveer onder de motorkap, audi, vw hebben dat wel
- Ik mis de lampjes bij de makeupspiegels
Verder hele fijne wagen Alleen mis je dan sommige zaken die wel op de passat zaten en je eigenlijk standaard op een nieuwe wagen zou verwachten