ABS, ASR & Handremverlichting lichten op!

japiejo5

Actief lid
Aparte situatie;

Afgelopen vrijdag draaide ik de contactsleutel van mijn auto om (startte niet door) en kreeg vrijwel direct een alarmsignaal te horen. Daarbij lichtte mijn ABS, ASR & Handremlichtje op. Het handremlichtje bleef daarbij knipperen. Sleutel weer teruggedraaid,..en daarna de auto gewoon volledig gestart,..alarmsignaal klonk wederom,..en de lichtjes gingen weer branden/knipperen. Dacht bij mezelf,..hmmm,..hebben we nu een echt probleem of gewoon een softwarestorinkje,…voorzichtig gaan rijden en een paar keer goed ingeremd,…alles leek perfect te werken. Had geen zin om te blijven staan waar ik stond dus ik ben blijven rijden,..
Moetst toevallig tanken en reeds dus op de A44 de bp binnen,..na het tanken en afrekenen auto gestart,..en wat schetst de verbazing,…alles weer normaal.

Iemand die deze ervaring/storing herkent?

___JC___

Forumguru
Ik heb het wel een keer gehad met de bandenspanningscontrole. Ik reed op dat moment lekker door op de autobahn en opeens * PING* lampje aan. Ik dacht misschien lek gereden dus meteen de eerste parkplats op om te checken.

Liep een rondje om de auto en niks aan de hand. Resetten maakte geen verschil hij bleef aanslaan. En opeens was ie ook weer uit.

Ik denk dat dit een van de nadelen is van de rijdende computers die ze tegenwoordig auto's noemen.... Nog ff dan bel je de garage en dan krijg je dezelfde vraag die de helpdesk altijd stelt: 'Heeft u al opnieuw opgestart?".

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :)

japiejo5

Actief lid
Kan er zo snel niets over vinden in het boekje,...hoop dat de "storing" wordt opgeslagen en met de eerst volgende beurt wordt uitgelezen,..we zullen zien,..

wanneer is eigenlijk de eerste beurt,...bedenk ik me nu?? Vanaaf maar weer even het boekje pakken,..

Koekie

Lid
Kan er zo snel niets over vinden in het boekje,...hoop dat de "storing" wordt opgeslagen en met de eerst volgende beurt wordt uitgelezen,..we zullen zien,..

wanneer is eigenlijk de eerste beurt,...bedenk ik me nu?? Vanaaf maar weer even het boekje pakken,..

Als ik me niet vergis om de 60.000 Km...

redfoxert

Senior Member
Mijn Golf (zelfde motor) moet elke 30.000 km naar de garage voor een beurt. Klein of groot weet ik niet, ik breng m gewoon en dan zoeken ze daar maar uit wat ze doen :)

Vacaro

Senior Member
Hangt ook beetje af van welke olie gebruikt wordt, gewone moet je om de 15k en met longlife (syntetische) moet je maar om de dertig, is toch bij de 1.9TDI 105pk. Alleen boordcomputer geeft bij mij alleen longlife termijn aan ondanks gewone olie. Zal wel fout ingesteld zijn door garage, volgende week binnen voor 45k beurt, zal dan nogeens deftig vragen hoe het juist is.

Ik heb nu 2 keer gehad dat mijn ESP/bandenspanning/ABS/handrem lampjes tegelijk gingen branden. Een herstart lost dit op. Ik denk een ABS sensor die een fout geeft aangezien alle genoemde systemen in ieder geval gebruik maken van de ABS sensor. Als het bij deze frequentie blijft maak ik me er niet al te druk om.

Matra_Murena

Actief lid
Ik heb het wel een keer gehad met de bandenspanningscontrole. Ik reed op dat moment lekker door op de autobahn en opeens * PING* lampje aan. Ik dacht misschien lek gereden dus meteen de eerste parkplats op om te checken.

Liep een rondje om de auto en niks aan de hand. Resetten maakte geen verschil hij bleef aanslaan. En opeens was ie ook weer uit.

Ik denk dat dit een van de nadelen is van de rijdende computers die ze tegenwoordig auto's noemen.... Nog ff dan bel je de garage en dan krijg je dezelfde vraag die de helpdesk altijd stelt: 'Heeft u al opnieuw opgestart?".

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :)

Precies wat ik al eens gehad heb, alleen heb ik het de garage moeten laten resetten.....

japiejo5

Actief lid
Ik moet bij 30k of eerder voor de eerste beurt,....wordt door de boordcomp. automatisch aangegeven,...of het veel eerder dan 30k is hangt af van de rijstijl en of er veel file mee gereden is ed.

zoals eerder werdt opgemerkt,...bij 60k eerste beurt,..lijkt me niet juist!!

Bovenaan Onderaan