ABS ellende

rxr

Lid
Vandaag werd mijn dashboard opgevrolijkt door het ABS en ASR lampje. Snel even de auto auto uitgelezen en mijn linker voor ABS sensor doet het niet. Ik dacht, gelijk ff doormeten en schoonmaken en we kunnen weer op pad maar dat viel smerig tegen. Inmiddels heb ik er al ruim 150.000KM mee gereden en in mijn tijd heb ik ze nooit vervangen en ik gok de vorige eigenaar ook niet.

Kortom, het is een feestje om ze er uit te krijgen. Ik had eerst de illusie om het er uit te halen en schoon te maken maar nu ik weet dat ze nieuw 22 euro kosten vind ik het ook niet zo erg als het sneuvelt. Ondanks deze instelling nog niet echt succes gehad met het er uit krijgen. Iemand tips?

Cordoba

Forumguru
Allereerst weet je zeker dat het de sensor is? Je zou niet de eerste zijn die een nieuwe sensor besteld en monteert, zonder enige verbetering, omdat de echte oorzaak in de beschadigde kabel naar de sensor zit. (gebeurt niet vaak, die kabel maar komt voor)

Ik weet niet of het heel lastig is om de kabel los te halen bij jouw auto, en hoeveel ruimte er op de kabels zit. Als dat eenvoudig gaat, kun je proberen of even de linkerkabel op de rechtersensor en omgekeerd, of de fout met de sensor mee gaat, of bij de kabel blijft. (als het dan in de kabel zit, hou je dus aan dezelfde kant de foutmelding, zit het in de sensor verwisselt de foutmelding van kant)

rxr

Lid
Inderdaad een fair point maar dan moet ik het wel eerst los zien te krijgen maar, ik zou natuurlijk de sensor zelf ook even door kunnen meten.

Maar ik denk dat het uiteindelijk echt smerig is. Heb beide kanten even vergeleken en de linker is echt een stuk smeriger dan aan de rechterkant. Beide zitten overigens muurvast maar alleen de linker geeft een melding. De vraag is dus, hoe krijg ik ze er uit.

Spierings

Forumguru
Heel zal je hem er waarschijnlijk niet uit krijgen aangezien hij helemaal vast gerot zit.

Gewoon de sensor kapot slaan met een hamer en oude schroevendraaier en het gat even goed schoon maken. En dan zet je de nieuwe sensor erin.

Bovenaan Onderaan