ABS/ESR storing Fabia 2007

Goedenavond allemaal,
De ene storing EPC/ESP is net opgelost.
Maar de andere doet zich al weer voort.
Mijn vrouw reed vanuit huis naar haar werk toe de dag nadat de bovenstaande storing was verholpen.
na ongeveer 5 minuten onderweg nam zij een verkeersdrempel en meende een geluid te horen( lijkende op vering) en na deze hobbel trad de melding in het display op: ABS en ESP.

Na het contact uit te hebben geschakeld en weer in te schakelen en wat stuur bewegingen verdween de melding.

Zelf heb ik het traject ook afgelegd tot de vermeende drempel.
Bij mij gebeurde het zelfde.
Het geluid klinkt inderdaad als inverende veren.

Omdat we de auto net hebben gekocht, 2 weken geleden en er om precies te zijn nog maar 2 volledige dagen in te hebben mogen rijden staat de auto weer bij de garage.

Nu las ik op het forum over mogelijkheid tot breken van een strip op de accu (nr 6)

Zou dit het euvel kunnen zijn?
Het mogen duidelijk zijn dat we niet blij zijn met deze ervaringen.
 

Bijlagen

  • IMG-20220120-WA0024.jpeg
    IMG-20220120-WA0024.jpeg
    561,2 KB · Weergaven: 10

hemi24

Forumguru
Kabelbreuk, of wellicht gebroken ABS-pulsring op een van de wielnaven, of sensor die niet goed is bevestigd…
Uitlezen zou meer duidelijkheid moeten geven.


Niet om het één en het ander, maar heb jij misschien een auto gekocht die met een bepaalde reden van de hand is gedaan..?
 
Niet om het één en het ander, maar heb jij misschien een auto gekocht die met een bepaalde reden van de hand is gedaan..?

De auto stond/ is verkocht door Ford Dekker autogroep in Heerhugowaard.(bij mij en omgeving een bekende garage welke hun naam hoog hebben te houden.)
De auto heeft 125dzkm NAP gereden en heeft altijd zijn onderhoud gehad bij Skoda.
Wel waren er dingetjes bij aankoop wat ze hebben(nog) moeten fixen ( PDC) sensoren / spiegelbediening/ bediening ramen voor.
Dit alles gebeurd komende week waar het lange wachten was op onderdelen.

Ik moet je zeggen de service die ze bieden is top, het vervangende vervoer zonder verdere kosten of moeilijkheden. We merken dat ze de tijd nemen om dingen uit te zoeken.

Op jou vraag, of ik een auto heb gekocht die om een bepaalde reden van de hand is gedaan kan denk ik alleen de oud eigenaar antwoord geven. Deze heeft de auto maar 6 maanden in zijn bezit gehad als ik het kenteken bevraag in het RDW.

Wel kwam ik dit nog tegen op het voertuig rapport( bij een APK keuring in 2019)

We horen volgende week meer van de garage.
We balen hier wel enorm van.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220121-192746.jpg
    Screenshot_20220121-192746.jpg
    354,4 KB · Weergaven: 22

hemi24

Forumguru
Dat was gewoon de 6 maanden dat de auto bij de dealer/garage heeft gestaan als occasion…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Deze apk keuring(2019) was in de tijd van een particuliere eigenaar waar hij 10 jaar in bezit is geweest vanaf 2011 tot 2021
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220121-192746.jpg
    Screenshot_20220121-192746.jpg
    354,4 KB · Weergaven: 8

brepus13

Forumguru
Het is wel opmerkelijk dat in mei 2019 er ook problemen waren met de abs. Kun je reparaties zien van de overige genoemde zaken?

succes in ieder geval met een oplossing, hopelijk valt het mee.
 
Dat was gewoon de 6 maanden dat de auto bij de dealer/garage heeft gestaan als occasion…


Hierbij het volledige overzicht van eigenaren.
Dit bedoel ik met de 6 maanden van vorige (particulier) eigenaar.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220121-200437.jpg
    Screenshot_20220121-200437.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 6
Het is wel opmerkelijk dat in mei 2019 er ook problemen waren met de abs. Kun je reparaties zien van de overige genoemde zaken?

Ik kan geen reparaties zien van de overige genoemde zaken.
Dit is wat ik haal uit een gekocht voertuig rapport.
De fysieke apk keuring blaadjes zijn niet aanwezig bij de auto.
 

brepus13

Forumguru
Via de app Qenteken zie je apk punten gratis (tip)

Uitlezen dan maar en hopen dat het abs probleem meevalt. Zoals gezegd is het wel opmerkelijk dat de auto hier eerder problemen mee heeft gehad maar het kan ook slechts toeval zijn natuurlijk.
 
Bedankt!
Dit meteen maar geraadpleegd:
Mij valt iets op, maar ben bovenal nieuwsgierig naar wat jullie op valt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220121-201433__01.jpg
    Screenshot_20220121-201433__01.jpg
    355,4 KB · Weergaven: 16
  • Screenshot_20220121-201440__01.jpg
    Screenshot_20220121-201440__01.jpg
    336,7 KB · Weergaven: 12

Tees

Donateur
Ik zie vooral 2x vlak na elkaar gekeurd in 2019, denk dat de eigenaar toen is gaan shoppen omdat ie schrok van de eerste keuring. Wel 2x grotendeels hetzelfde geconstateerd, dus dat is iig consistent.

Ik schat eerlijk gezegd in dat het toeval is dat ie toen ook al een fout gaf. Uitlezen zal iig meer info geven, heel vaak zijn dit soort problemen relatief makkelijk op te lossen.
 
Bedankt voor je reactie Tees,
Mij valt op dat de eerste keer dat hij in 2019 word gekeurd en afgekeurd dat hij op 4 punten word afgekeurd.
Paar dagen later word die gekeurd, (goedgekeurd) met nog 4 punten als reparatie advies. Waarvan 1 niet in het (afkeur) rapport werd gemeld (ABS)
Wil dus zeggen dat die de eerste keer afgekeurd is op niet juiste bandenspanning. Want dat zie ik de tweede keer niet terug.
Vind dat wel vreemd
 

Tees

Donateur
Ik denk dat dat ligt aan het rare format van dit programma. In je eerdere screenshot staat voor de keuring van 2019 dat er 3 dingen gerepareerd zijn en 1 geadviseerd (met de ABS als advies). Een gebroken veer is ook echt geen adviespunt, dat kán alleen maar een reparatie zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
En die banden zullen allicht even opgepompt zijn, dat lijkt me vrij logisch.
Is ook niet zo'n duur probleem om op te lossen... :pardon:
 

Tees

Donateur
Ik kan er dus vanuit gaan dat de gebroken veer/remschijf/ ruitensproeier gefixed zijn voordat hij werd goedgekeurd?
Dat lijkt me wel ja, die laatste kan je iig makkelijk controleren ;)
Maar ik zou me daar geen zorgen over maken, die 3 kunnen geen adviespunten zijn geweest.
 

Cordoba

Forumguru
Als de strip op de accu (zekering die bestaat uit een dun metalen plaatje) kapot is, is het uiterst onwaarschijnlijk dat uitschakelen en opnieuw starten dat probleem (tijdelijk) oplost. Het kan zijn dat je de foutmelding pas op het display krijgt als de auto het (na starten) opnieuw heeft geconstateerd, dat zou ook verklaren dat zowel bij jou als je vrouw op hetzelfde punt de melding te voorschijn komt (schat dat jullie er even lang over reden om die drempel te bereiken).

Het is jammer dat je niet weet waar die keuringen met kapotte veer zijn gedaan: was het een gerenommeerd garagebedrijf of zo'n bedrijf dat probeert slechte auto's door een APK heen te krijgen. Ik geloof niet dat beide meldingen met kapotte veer op verschillende veren slaan, maar denk dat het om één en dezelfde kapotte veer gaat.
 
Het geluid wat zich voordoet bij de drempel is afkomstig van rechts achter. Mij benieuwen wat de garage gaat zeggen.
Bedankt voor je reactie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan