ABS-sensor/ASR/ESP

Ik heb enkele weken geleden mijn auto laten verlagen d.m.v. verlagingsveren. Na het monteren is de auto opnieuw uitgelijnd.

Sindsdien merk ik echter dat mijn ASR lampje niet meer opknippert als mijn wielen doorslippen bij wat forser accelereren. Nu heb ik wel eens gelezen dat de ABS-sensor opnieuw moet worden ingesteld na het verlagen van de auto. Deze sensor regelt m.i. ook het ASR en het ESP. Volgens mijn dealer hoefde dit niet.

Weet iemand meer?

MMM

Lid
Geen problemen mee gehad. Mijn O2 is al meer dan een jaar verlaagd en geen problemen gehad met de ASR. Vorig jaar met ijzel nog diverse malen plezier van gehad.

joergarms

Senior Member
Dat kan er niets mee te maken hebben, de ABS-sensor zit op de wielnaaf gemonteerd, en wordt dus "mee"verlaagd.
Anders zou een auto namelijk tijdens het normale in en uitveren ook geen goed werkend ABS/ ASR enz hebben.

Frankie

Actief lid
Geen problemen mee gehad. Mijn O2 is al meer dan een jaar verlaagd en geen problemen gehad met de ASR. Vorig jaar met ijzel nog diverse malen plezier van gehad.

Of topic, en kwestie van smaak: Maar hoe ziet dat in hemelsnaam uit, een 'fors' verlaagde auto met (maar) 15" eronder..?? Ik begrijp de combinatie niet helemaal. Had je niet liever een grotere velg gehad ?

Mss zou ik t eens moeten zien.

Timothee

Actief lid
LangeNeef: wat kost zoiets eigenlijk, het verlagen met een H&R set. Dan bedoel ik dus de totaalkosten voor materiaal incl. montage e.d.

Ik vind dat mijn O2 met standaard onderstel nogal op terreinstand staat en zou graag zien dat ie wat werd verlaagd. Als het niet te gek veel kost wil ik dat nog wel overwegen. Zodra ie terug gaat naar de leasemaatschappij wil ik de veren dan evt. weer er onderuit laten halen :)

H&R veren kosten ca. 150 euro. Reken op ca. 2 à 3 uur werk in de garage en dan moet ie nog uitgelijnd worden. Een 400 eurootjes ben je totaal wel kwijt. Maar in mijn ogen zeker de moeite waard!

Overigens, ASR-lampje functioneert gewoon......ik was iets te voorbarig met mijn reactie......

Bovenaan Onderaan