Zwapp
Forumguru
Ik zou graag jullie advies willen hebben met betrekking tot mijn ABS sensor.
Gister begonnen de drie lampjes, ABS, ASR en Bandenspanningcontrole, te branden.
Uitgelezen en de volgende fout komt naar voren:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 379 P
Component and/or Version: ASR FRONT MK70 0105
Software Coding: 0000641
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
VCID: (deleted)
1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Hierop de foutmelding gewist en bleef even weg tot ik een paar meter gereden had, verdachte ging richting de sensor.
Hierop de auto op de krik gezet en via de meetwaardeblokken gekeken wat deze aangaf na een slinger aan het wiel.
Hij sprong van de juiste waarde (7km/h en aflopend) naar 1 of 0 km/h.
Hierop de sensor gedemonteerd en aan de multimeter gehangen, deze gaf een verbroken circuit aan.
Toch wel raar dat ik dan af en toe wel een juiste waarde in VCDS krijg of weet iemand dit te onderbouwen misschien?
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe sensor besteld maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigt dat dit hem is ook omdat de melding aangeeft dat het een mechanische fout is.
Wie weet raad?
Gister begonnen de drie lampjes, ABS, ASR en Bandenspanningcontrole, te branden.
Uitgelezen en de volgende fout komt naar voren:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 379 P
Component and/or Version: ASR FRONT MK70 0105
Software Coding: 0000641
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
VCID: (deleted)
1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Hierop de foutmelding gewist en bleef even weg tot ik een paar meter gereden had, verdachte ging richting de sensor.
Hierop de auto op de krik gezet en via de meetwaardeblokken gekeken wat deze aangaf na een slinger aan het wiel.
Hij sprong van de juiste waarde (7km/h en aflopend) naar 1 of 0 km/h.
Hierop de sensor gedemonteerd en aan de multimeter gehangen, deze gaf een verbroken circuit aan.
Toch wel raar dat ik dan af en toe wel een juiste waarde in VCDS krijg of weet iemand dit te onderbouwen misschien?
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe sensor besteld maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigt dat dit hem is ook omdat de melding aangeeft dat het een mechanische fout is.
Wie weet raad?