ABS sensoren vervangen?

Skodadriver87

Senior Member
Sinds een paar dagen diverse storingen in beeld. Na wat zoekwerk via my best friend uitgekomen op abs sensoren.

Zijn er leden die hier al ervaring mee hebben? Kwam namelijk ook tegen dat het mogelijk de ring is ipv de sensor?

Heb twee sensoren voor de achteras besteld die ik wil vervangen als ik m’n banden ga omleggen.

f8990f3d251a6d625365b5a134bd60ad.jpg

Parkeersensoren en automatisch inparkeren werkt ook niet als deze storing actief is. Soms kan ik een tijdje rijden zonder deze meldingen.

Ik heb een Skoda Octavia combi 1.6tdi 110pk handbak uit 2014.

EdK

Forumguru
Kwam namelijk ook tegen dat het mogelijk de ring is ipv de sensor
Kan me dit niet voorstellen mits hij niet beschadigd is.
Die zorgt er alleen maar voor dat de sensor een hoog en een laag signaal meet en aan de snelheid ervan weet de ABS sensor wat het wiel doet in combinatie met andere rijgegevens die hij binnenkrijgt

• Leuk
Waarderingen: Tees

Skodadriver87

Senior Member
Ik heb nog niks uit laten lezen.
Informatie heb ik via Google van het VW forum. Schijnt een bekend probleem te zijn.

hemi24

Forumguru
Je kunt geluk en gelijk hebben, maar het kan net zo goed een probleem zijn met bijvoorbeeld de accu of knaagschade, om maar wat te noemen.
Ik zou altijd eerst uitlezen voordat je zomaar onderdelen gaat bestellen en vervangen

• Leuk
Waarderingen: Tees

Skodadriver87

Senior Member
Dan maar even uit laten lezen inderdaad.
Die sensoren waren de kosten niet dus die heb ik dan maar in huis liggen.

Maar kennelijk is er niemand die exact hetzelfde probleem herkent ondanks dat het een veelvoorkomend euvel schijnt te zijn als ik google moet geloven.

Ik ga em even uit laten lezen.

Antera

Donateur
Denk geen ABS sensor maar iets anders. Uitlezen gaat je meer duidelijkheid geven. Nu ben je aa het gissen en gissen is missen

Skodadriver87

Senior Member
Meldingen zijn spontaan verdwenen, dat betekent natuurlijk niet dat er niets aan de hand is.

Heb de afgelopen 3 maanden mijn auto niet gewassen. Nadat ik gisteren door de wasstraat ben gereden zijn de storingen ineens weg. Toch maar weer vaker de auto wassen en schoonhouden.

Skodadriver87

Senior Member
Gisteren heb ik de abs sensoren vervangen voor nieuwe. Zelfde nummer. Besteld op kenteken. Na plaatsen direct de meldingen terug en nog een paar er extra. Oude schoongemaakt en teruggeplaatst. Niks aan de hand. Erg vreemd allemaal. Voorlopig kan ik weer rijden.

Bovenaan Onderaan