Abt presenteert de AS5.

Hetzer

Forumguru
Niet echt een verrassing: de gefacelifte Audi A5 heeft z'n weg naar Kempten gevonden. En dus presenteert tuner Abt de AS5.

htcy2x.jpg

Je verwacht bij een product van Abt meer sportiviteit, en de AS5 maakt dat ook waar. De auto ligt allereerst lager bij het wegdek dan een standaard-A5. Het pakket voor de aerodynamica omvat een voorspoiler, sideskirts, een skirt achter en een achterspoiler. Extra grote remmen en speciaal lichtmetaal zijn extra mogelijkheden om de AS5 te personaliseren. Een uitlaatsysteem met vier eindpijpen maakt het tuningsfeest compleet.

Voorlopig heeft Abt voor twee versies motortuning in de aanbieding. De eerste is de 2.0 TFSI. Het vermogen gaat van 211 naar 270 pk. Ook voor de 3.0 TDI heeft Abt een opvoerset beschikbaar. Dan gaat het vermogen van 245 naar 300 pk. Voor de andere motoriseringen zegt Abt de motortuning nog in ontwikkeling te hebben.

c72ja.jpg

bron autoweek.nl

MarcoO2

Forumguru
Mooi ding! Maar wat zijn die merk- en typeplaatjes (ABT en AS5) op de kont foeilelijk!!!

VEEJAY

Forumguru
Inderdaad mooie wagen, maar ik zou inderdaad eerst even met de fohn aan de slag voordat ik de op zou gaan.

Tonno

Actief lid
Met de letters achterop kan ik wel leven hoor, als er niet teveel bij hoeft neem ik hem !!!

Bovenaan Onderaan