Acc niet beschikbaar

Hallo allemaal ik ben in het bezit van een Octavia bj 2027 facelift die ik nu een 8 tal weken in bezit heb. Nu heb ik mijn wagen laten tunen naar stage1 alsook de dsg bak laten tunen maar tijdens het inlezen van de software heeft de wagen 45min in contact gestaan maar na het inlezen en opnieuw willen starten van de motor was de batterij te laag in spanning gevallen, na het aansluiten van een acculader is de motor wel opnieuw opgestart, maar tijdens het rijden ging de cruise controle, Lane assistent en kwam er ook op geen acc beschikbaar nu is de batterij al vervangen maar nog steeds het zelfde probleem. Waar aan dit liggen en beter nog wat is de oplossing hiervoor, in de garage zeggen ze opnieuw kalibreren vd sensoren of camera wat zijn jullie bevindingen hierover en hoe op te lossen. Alvast dank voor jullie meningen hierop evt.

EdK

Forumguru
Geeft niet kan de beste overkomen !
Maar bij welke tuner heb je dit laten doen die stage 1 update ?
Is dit bij 1 van de bekende tuners die hier ook vaak bij naam benoemd worden en weten waar ze mee bezig zijn !
En die ook bij dit soort problemen je uit de brand helpen ( denkend aan VAG Techniek )
Maar weet zelf bij me caddy dat als de batterij leeg was en deze weer opgeladen te hebben en ging rijden dat ik vele storingen had
Die bij de eerste rit na enkele kilometers weer verdwenen.
Maar dat bv Cruise Control niet meer was te gebruiken de gehele 1e rit
En als ik dan het contact had uitgezet , was uitgestapt , deur op slot en hierna de 2e rit ging maken dat dan de CC ook weer was gereset blijkbaar en dus gewoon weer is te gebruiken...

Er zullen dan zeker in storingsregister van de boordcomputer nog meldingen staan die door dealer gereset moeten worden of door iemand met VCDS.

En ja ga ook nog even hier op forum langs in de " meet en greet " dat word door velen actieve leden op prijs gesteld !!

• Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
Hallo,

Vreemd verhaal wel maar als ze tijdens het tunen de spanning laten afvallen dan zorgt dit voor de nodige storingen. Ik zou de tuner eens dit laten oplossen. Na aanleiding van hun werk heb je deze klachten nu. Ik kan hem uitlezen en kijken of we anders wat bijzonder gaan zien waarom dit aan de hand is.

Als er iets gecalibreerd zou moeten worden dan zou dit met uitlezen boven moeten komen.

Mocht je vragen hebben contact me dan even via whatsapp

Update acc werkt niet.
Alles werkt terug naar wens, ik ben inderdaad terug gegaan naar de tuner en het probleem uitgelegd zij hebben dan ook zelf naar de foutmelding gezocht en er was blijkbaar een probleem ontstaan door het telaag in spanning vallen v/d accu, het probleem zat in de frontradar. Deze moest opnieuw gekalibreerd worden maar dat konden zij niet, dit heb ik dan op hun kosten mogen laten doen in mijn garage Dit is vandaag gedaan en alles werkt weeral prima. Cruiscontrol, Lane assistent en auto afstand.

Bovenaan Onderaan