ACC tot stilstand

RiccardoRS

Nieuw lid
Collega rijders.

Sinds december rijdt ik een 2018 RS 230, mede omdat mijn vorige auto VW Golf 7 gestolen is.
Deze had ACC die tot stilstand stopte en vervolgens ook meestal niet meer automatisch verder reed (afhankelijk van de tijd dat je stil stond)
Mijn RS doet dit hetzelfde ALLEEN geeft deze bij stilstand na een paar seconden een pieptoon een remsymbool en gaat vervolgens rijden, ook al staat je voorganger stil op 1 meter afstand.
Is dit een VCDS instelling ?

hemi24

Forumguru
Ik verwacht eigenlijk dat hier een vorm van tuning of VCDS-aanpassing aan ten grondslag ligt…
Hier heeft een aanpassing plaatsgevonden zonder dat de persoon alle gevolgen kon overzien.

Chiel

Actief lid
Volgens mij is dit de standaard werking van ACC in de Octavia met een mechanische handrem.

In mijn Octavia met DSG uit 2016 die ik hiervoor reed, werkte ACC precies zoals je beschrijft.
In mijn Karoq uit 2020 met DSG blijft de auto wel op de elektronische handrem staan.

De werking van ACC bij stilstand is naar mijn mening afhankelijk van de de handrem. Elektronisch of mechanisch. Niet van VCDS aanpassingen.

hemi24

Forumguru
@Chiel : daar kun je best een punt hebben: de O3 heeft natuurlijk nog een mechanische handrem en daarom ook geen AutoHold..!

RiccardoRS

Nieuw lid
Die Golf had idd een elektronische handrem.
Is wel jammer dat de auto dan ineens vooruit schiet, afremmen kan hij wel.

Bovenaan Onderaan