Hi, ik heb iets waar ik benieuwd ben naar jullie ervaring.
Bij mij is er een sensor defect in de deur van de fabia 1.2 greenliner waardoor er geen alarm af gaat wanneer ik mijn licht aan laat staan. Dit was mij reeds bekend, en ik was mij er van bewust dat het ooit een keer zou kunnen gebeuren dat ik vergeet het licht uit te zetten, met lege accu tot gevolg, (2 nachten met licht aan is te veel)
Dat was afgelopen weekend het geval, en voila, accu leeg uiteraard.
Met gewone start kabels kreeg ik de auto al snel weer aan de praat als volgens de handleiding. Plus op de ontladen accu, plus op de leverende accu, min op de leverende accu, min op de massa naast de motor van de ontladen accu (want start stop systeem). Alvorens het ontkoppelen, de airco en verwarming aan om de piek op te vangen.
Een rit van 50 km daarop gaf geen enkele problemen aan in de computer. Ook de dag daarop startte de fabia als van ouds zonder enkele problemen. Wel viel me op dat tijdens de rit van 50 km het stationaire verbruik wat normaal tussen 0.3 en 0.4 ligt, nu tussen 0.5 en 0.6 ligt. Nu was de ritmeter ook gereset door de ontladen accu, en dacht de fabia op een volle tank slechts 400 km te kunnen rijden, maar gaandeweg de 50km steeg dit al naar 600.
Toevallig moest de auto toch naar de grote beurt en de apk.
Waar ik het verhaal heb medegedeeld.
Half uur later, ene telefoontje: de accu is slecht en moet vervangen worden.
Nou heb ik al wat slechte ervaringen met garage bedrijven...
Enkele vragen:
1) is het hogere verbruik te wijten aan een stervende accu? Dynamo die harder moet werken?
2) Is de accu echt slecht als de computer verder geen signaal geeft, en de wagen gewoon perfect startte?
3) 275 eu voor een dergelijke accu vroeg de garage... Is dat werkelijk? Bij Accudeal.nl komt de hoogste prijs nauwelijks uit boven de helft daarvan.
Bij mij is er een sensor defect in de deur van de fabia 1.2 greenliner waardoor er geen alarm af gaat wanneer ik mijn licht aan laat staan. Dit was mij reeds bekend, en ik was mij er van bewust dat het ooit een keer zou kunnen gebeuren dat ik vergeet het licht uit te zetten, met lege accu tot gevolg, (2 nachten met licht aan is te veel)
Dat was afgelopen weekend het geval, en voila, accu leeg uiteraard.
Met gewone start kabels kreeg ik de auto al snel weer aan de praat als volgens de handleiding. Plus op de ontladen accu, plus op de leverende accu, min op de leverende accu, min op de massa naast de motor van de ontladen accu (want start stop systeem). Alvorens het ontkoppelen, de airco en verwarming aan om de piek op te vangen.
Een rit van 50 km daarop gaf geen enkele problemen aan in de computer. Ook de dag daarop startte de fabia als van ouds zonder enkele problemen. Wel viel me op dat tijdens de rit van 50 km het stationaire verbruik wat normaal tussen 0.3 en 0.4 ligt, nu tussen 0.5 en 0.6 ligt. Nu was de ritmeter ook gereset door de ontladen accu, en dacht de fabia op een volle tank slechts 400 km te kunnen rijden, maar gaandeweg de 50km steeg dit al naar 600.
Toevallig moest de auto toch naar de grote beurt en de apk.
Waar ik het verhaal heb medegedeeld.
Half uur later, ene telefoontje: de accu is slecht en moet vervangen worden.
Nou heb ik al wat slechte ervaringen met garage bedrijven...
Enkele vragen:
1) is het hogere verbruik te wijten aan een stervende accu? Dynamo die harder moet werken?
2) Is de accu echt slecht als de computer verder geen signaal geeft, en de wagen gewoon perfect startte?
3) 275 eu voor een dergelijke accu vroeg de garage... Is dat werkelijk? Bij Accudeal.nl komt de hoogste prijs nauwelijks uit boven de helft daarvan.