Accu helemaal leeg

Hoewel dot helemaal geen specifiek Fabia-onderwerp is toch maar hier. Als gevolg van een ongeval staat mijn Fabia inmiddels 6 weken stil. Ik heb er verder niet aan gedacht maar de accu is (natuurlijk) helemaal leeg. Bijkomend probleem is dat de APK inmiddels verlopen is en ik mag er volgende week alleen nog maar mee naar de garage rijden voor een APK. Ik vind het prima om een druppellader te kopen maar vraag me af of het zin heeft om dit te proberen omdat ik ook lees dat de kans aanwezig is dat de accu stuk is. Maar als opladen mogelijk is, is een druppellader dan meest geschikt en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het opladen?

hemi24

Forumguru
Als de klap bij het ongeluk groot is geweest, is de kans groot dat de accu echt kapot is en gaat opladen ook niet meer helpen…

Pindasaus

Forumguru
Dat is waar, maar wie weet is de accu leeg doordat de auto nog een tijd op contact gestaan na het ongeluk.

Let erop dat de meeste microprocessorgestuurde laders (= tegenwoordig vrijwel alle) minimaal 8 V willen zien om te beginnen met laden. Je kan dit voor elkaar krijgen door het eerste beetje met een oude, domme lader te doen of door even een tweede accu parallel te schakelen met startkabels.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is dit of dit iets. Deze laders laden met 12 A en daarmee is de accu in één a twee uur vol genoeg om te starten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan