Accu octavia 2

Scodah

Lid
Hallo allemaal,

In onze Octavia zit een nogal sterke accu van 75ah. Wanneer ik zoek op kenteken kom ok nogal wat smaken tegen waarbij de meeste beduidend minder ampère hebben.

Ga ik er hinder van ondervinden om een accu met bijvoorbeeld 65ah erin te zetten?

Er zit geen start stop in de auto.

Bedankt!

Scodah

Lid
Dat weet ik zo niet (heb nog niet in handleiding gekeken of daar wat in staat).

Het is een 1.2 tsi combi 1z5, 75ah accu met 640 koudstartstroom.

Volgens mij van EBL dat ik me herinner. Lijkt best een originele accu te zijn.

MarkvdD

Forumguru
Heb je een start-stop-systeem? Die hebben een zwaardere accu dan standaard. Zou dat het kunnen zijn?

EdK

Forumguru
Maar als de 75Ah gewoon past in de wagen dan zou ik daar lekker weer voor gaan ipv een lichtere.
Die extra 10Ah kan in de winter als koud is je wagen net ff makkelijker aan zwengelen als de accu wat minder word en de 65 zou dan kunnen zeggen van " ik start niet meer "
Zou alleen niet kopen bij je dealer want dan betaal je de hoofdprijs, gewoon even bij een lokale accu leverancier langs gaan en kijken voor een Varta accu.
En via internet zou je misschien al kunnen bepalen welk type je erin wil hebben...

Tees

Donateur
Standaard monteert Skoda een accu in de O2 variërend tussen 44 en 72 Ah, mede afhankelijk van de motor. Ik heb in mijn O2 2 jaar terug de originele accu vervangen door een Varta in de goede maat, die had ook een stukje meer capaciteit dan de originele. Maar dat kan weinig kwaad, zolang ie maar af en toe volledig bijgeladen wordt op een lange(re) rit, heb je wat extra capaciteit om de veroudering op te vangen.

Scodah

Lid
Kan inderdaad eens bij de lokale technische centrale langsgaan en kijken wat zij kunnen doen.

Via de garage zijn ze echt te duur inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Of gewoon zelf doen, is na een lampje wisselen zo'n beetje de makkelijkste klus om te doen!

EdK

Forumguru
Bij Varta staan de maten van de accu's vermeld als ik goed heb
En dan even op letten dat de accupolen op juiste plek zitten

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik bestel meestal bij accudienst.nl, dat gaat prima op kenteken. Voor de zekerheid even de maten van de huidige accu opmeten, dan weet je zeker dat t past.
Bij mij (O2c 1.2 TSI) zit er een Varta Blue D24 in van 60 Ah (afmetingen 242 x 175 x 190 mm).

Bovenaan Onderaan