Valkenier
Lid
Geachte mederijders van Skoda
Ik heb geruime tijd overlast van een leeglopende....accu.
Dit zonder naar mijn mening een stroomafname via het normale cirquit.
Gezien het feit dat niet dagelijks met de o2 wordt gereden heb ik via de W.W. hulp ingeroepen.
Deze vertelde mij dat de capaciteit van de accu na "koude meting'" minder dan 50 % bedroeg
De laadstroom was in orde. De accu heeft inmiddels twee jaar in de auto gestaan binnen een garantietermijn van 3 jaar na aanschaf via de W.W.
Twee maal is de accu door de genoemde instantie gecontroleerd. doch gezien het feit dat deze niet "volledig dood kon worden verklaard" heeft er geen omwisseling van de spanningsdoos plaatsgevonden .
Dit omdat het toeleveringsbedrijf een defecte accu met deze fout niet onder de garantiebepaling wenst in te nemen.
Aldus...
Nu mijn vraag.
Kan er ergens....een lekstroom optreden die deze omstandigheid van leegloop veroorzaakt?
Welke maatregelen ter controle en opheffing storing kan ik aan wenden?
Bij de laatste controlebeurt bij de dealer is de accu 24 uur aan de lader geweest en toen was het probleemloos starten.
Nu de o2 ruim een week niet heeft gereden doet de zelfde storing en "dode accu" zich weer voor.
Wat is wijsheid, wie weet een juiste oplossing.
Een nieuw accu is natuurlijk een goed advies doch is een eventuele lekstroom te definieren?
Ik zie uw antwoord in deze met belangstelling tegemoet
Robert
Ik heb geruime tijd overlast van een leeglopende....accu.
Dit zonder naar mijn mening een stroomafname via het normale cirquit.
Gezien het feit dat niet dagelijks met de o2 wordt gereden heb ik via de W.W. hulp ingeroepen.
Deze vertelde mij dat de capaciteit van de accu na "koude meting'" minder dan 50 % bedroeg
De laadstroom was in orde. De accu heeft inmiddels twee jaar in de auto gestaan binnen een garantietermijn van 3 jaar na aanschaf via de W.W.
Twee maal is de accu door de genoemde instantie gecontroleerd. doch gezien het feit dat deze niet "volledig dood kon worden verklaard" heeft er geen omwisseling van de spanningsdoos plaatsgevonden .
Dit omdat het toeleveringsbedrijf een defecte accu met deze fout niet onder de garantiebepaling wenst in te nemen.
Aldus...
Nu mijn vraag.
Kan er ergens....een lekstroom optreden die deze omstandigheid van leegloop veroorzaakt?
Welke maatregelen ter controle en opheffing storing kan ik aan wenden?
Bij de laatste controlebeurt bij de dealer is de accu 24 uur aan de lader geweest en toen was het probleemloos starten.
Nu de o2 ruim een week niet heeft gereden doet de zelfde storing en "dode accu" zich weer voor.
Wat is wijsheid, wie weet een juiste oplossing.
Een nieuw accu is natuurlijk een goed advies doch is een eventuele lekstroom te definieren?
Ik zie uw antwoord in deze met belangstelling tegemoet
Robert