Accu vervangen Skoda Octavia 1.9 TDI

Wellicht een voor de hand liggende vraag, maar ik stel hem toch even voor de zekerheid...

Ik moet mijn accu vervangen.
Is het geen probleem om de auto even zonder stroom te zetten terwijl ik de accu loskoppel? Of kan dit problemen geven met bijvoorbeeld de computer, enz?
Of moet er spanning op het systeem blijven staan?

Heb wel eens horrorverhalen gehoord van mensen waarbij de computer helemaal opnieuw moest worden ingeleerd bijvoorbeeld.

EdK

Forumguru
Gooi jij die kabels ff los en vervang die accu ff.

Horror zie je alleen maar in films en daar spelen acteurs in die maar wat spelen.

EdK

Forumguru
Hoe zou de dealer het dan doen ?
Gewoon eerst de minpool en daarna de pluspool losnemen en daarna accu wisselen en daarna de pluspool en dan de min weer monteren.
En contactsluetel in je broekzak houden.

Daarna als tegenzit ff alle zenders in je radio er weer inzetten en karren maar met die hap

Hoe zou de dealer het dan doen ?
Gewoon eerst de minpool en daarna de pluspool losnemen en daarna accu wisselen en daarna de pluspool en dan de min weer monteren.
En contactsluetel in je broekzak houden.

Daarna als tegenzit ff alle zenders in je radio er weer inzetten en karren maar met die hap

De laatste auto waarbij ik een accu heb moeten vervangen was een Peugeot 306 een jaar of 13 geleden :) Er is sindsdien veel veranderd met electronica en dergelijken.
Beter even vragen vooraf dan spijt (en veel gedoe achteraf)

Ronnie

Forumguru
Als je geen zin hebt om de eventuele code en de zenders van de radio, evenals de opgeslagen gegevens van de boordcomputer kwijt te raken kun je er met een tweede accu (of de nieuwe) even een paar startkabels opzetten, dan blijft alles bij het oude.....

Als je geen zin hebt om de eventuele code en de zenders van de radio, evenals de opgeslagen gegevens van de boordcomputer kwijt te raken kun je er met een tweede accu (of de nieuwe) even een paar startkabels opzetten, dan blijft alles bij het oude.....

Ik heb voor m'n motor een 12v druppellader. Wellicht dat ik die even ervoor kan gebruiken.

Bovenaan Onderaan