Bothje
Heel gewoon lid
Acht historische Volkswagen-commercials in één blok
Leusden, maandag 30 augustus 2010 - Op 30 augustus aanstaande wordt het Ster-reclameblok van 21.55 uur op Nederland 3 gevuld met in totaal acht historische commercials van Volkswagen. Het blok duurt bijna vijf minuten. Dit is mogelijk omdat het wordt uitgezonden in de Themaweek TV Lab, die geheel in het teken staat van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen die worden gemaakt door talentvolle programmamakers. Alle spots die het speciale blok zijn opgenomen, onderscheiden zich door de typische ‘Volkswagen-knipoog’ en zijn gemaakt door DDB, het reclamebureau dat al sinds 1973 voor Volkswagen Nederland werkt.
Het historische Volkswagen-reclameblok dat op 30 augustus om 21.55 uur wordt uitgezonden op Nederland 3 (voorafgaand aan de MaDiWoDoVr Show) duurt bijna vijf minuten. De keuze voor het uitzendmoment is niet toevallig: op Nederland 3 staat op dat moment in het teken van TV Lab, een themaweek waarin programmamakers de kans krijgen vernieuwende, afwijkende, creatieve programma’s en pilots aan het Nederlandse publiek te tonen. Ster draagt op zijn eigen manier een steentje bij door in die week vernieuwende en ‘andere’ reclameblokken uit te zenden. Daarbij is bijvoorbeeld ruimte voor ‘reclame toen en nu’, kijkjes achter de schermen en een vooruitblik op nieuwe technieken.
Herinneringen oproepen
Gezien de indrukkende reclamehistorie van Volkswagen, heeft het merk een speciaal blok toegewezen gekregen. Dit blok bevat acht commercials die stuk voor stuk herinneringen oproepen én een glimlach bij de kijker op het gezicht toveren. In één van de commercials (uit 1998) is bijvoorbeeld de Lupo te zien. Auto, bestuurder en passagier komen aan bij een houten brug, waar een bord aangeeft dat het maximale gewicht 2 ton mag zijn. Uiterst voorzichtig manoeuvreert de bestuurde de Lupo vervolgens op de brug. De pay-off luidt: ‘Hij voelt groter dan hij is’. Een recenter voorbeeld is de commercial uit 2007 rondom de Touareg. Een eigenaar vertelt bij een steile helling, diepe wateren en zeer ruig terrein waartoe de Touareg in staat is. Er volgt echter geen actie. Wel een pay-off: ‘54% koopt de Touareg vanwege zijn uiterlijk. Daarom maken we hem liever niet vies.’
Langdurige relatie met DDB
Alle acht Volkswagen-commercials die op 30 augustus worden uitgezonden, zijn ontwikkeld en gemaakt door reclamebureau DDB uit Amstelveen. De relatie tussen Volkswagen Nederland en DDB bestaat al sinds 1973 – de internationale relatie stamt zelfs uit 1959. Tegenwoordig werken zo’n 35 DDB-kantoren wereldwijd voor Volkswagen.
DDB hanteert voor elke uiting van Volkswagen enkele vaste uitgangspunten: relativering en inlevingsvermogen. De herkenbaarheid en de knipoog die elke commercial kenmerken, maken het merk Volkswagen sympathiek en geliefd. Ook internationale vakjury’s hebben veel waardering voor het werk van DDB voor Volkswagen. De twee merken hebben samen alle mogelijk nationale en internationale prijzen op het gebied van effectiviteit en creativiteit gewonnen waaronder Effies, Lampen, Cannes Lions en D&AD Yellow Pencils. Om dat succes en de langdurige samenwerking te vieren, trakteren Volkswagen, DDB en Nederland 3 de kijker op dit bijzondere reclameblok.
Klik hier om de film te bekijken.
Bron
Leusden, maandag 30 augustus 2010 - Op 30 augustus aanstaande wordt het Ster-reclameblok van 21.55 uur op Nederland 3 gevuld met in totaal acht historische commercials van Volkswagen. Het blok duurt bijna vijf minuten. Dit is mogelijk omdat het wordt uitgezonden in de Themaweek TV Lab, die geheel in het teken staat van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen die worden gemaakt door talentvolle programmamakers. Alle spots die het speciale blok zijn opgenomen, onderscheiden zich door de typische ‘Volkswagen-knipoog’ en zijn gemaakt door DDB, het reclamebureau dat al sinds 1973 voor Volkswagen Nederland werkt.
Het historische Volkswagen-reclameblok dat op 30 augustus om 21.55 uur wordt uitgezonden op Nederland 3 (voorafgaand aan de MaDiWoDoVr Show) duurt bijna vijf minuten. De keuze voor het uitzendmoment is niet toevallig: op Nederland 3 staat op dat moment in het teken van TV Lab, een themaweek waarin programmamakers de kans krijgen vernieuwende, afwijkende, creatieve programma’s en pilots aan het Nederlandse publiek te tonen. Ster draagt op zijn eigen manier een steentje bij door in die week vernieuwende en ‘andere’ reclameblokken uit te zenden. Daarbij is bijvoorbeeld ruimte voor ‘reclame toen en nu’, kijkjes achter de schermen en een vooruitblik op nieuwe technieken.
Herinneringen oproepen
Gezien de indrukkende reclamehistorie van Volkswagen, heeft het merk een speciaal blok toegewezen gekregen. Dit blok bevat acht commercials die stuk voor stuk herinneringen oproepen én een glimlach bij de kijker op het gezicht toveren. In één van de commercials (uit 1998) is bijvoorbeeld de Lupo te zien. Auto, bestuurder en passagier komen aan bij een houten brug, waar een bord aangeeft dat het maximale gewicht 2 ton mag zijn. Uiterst voorzichtig manoeuvreert de bestuurde de Lupo vervolgens op de brug. De pay-off luidt: ‘Hij voelt groter dan hij is’. Een recenter voorbeeld is de commercial uit 2007 rondom de Touareg. Een eigenaar vertelt bij een steile helling, diepe wateren en zeer ruig terrein waartoe de Touareg in staat is. Er volgt echter geen actie. Wel een pay-off: ‘54% koopt de Touareg vanwege zijn uiterlijk. Daarom maken we hem liever niet vies.’
Langdurige relatie met DDB
Alle acht Volkswagen-commercials die op 30 augustus worden uitgezonden, zijn ontwikkeld en gemaakt door reclamebureau DDB uit Amstelveen. De relatie tussen Volkswagen Nederland en DDB bestaat al sinds 1973 – de internationale relatie stamt zelfs uit 1959. Tegenwoordig werken zo’n 35 DDB-kantoren wereldwijd voor Volkswagen.
DDB hanteert voor elke uiting van Volkswagen enkele vaste uitgangspunten: relativering en inlevingsvermogen. De herkenbaarheid en de knipoog die elke commercial kenmerken, maken het merk Volkswagen sympathiek en geliefd. Ook internationale vakjury’s hebben veel waardering voor het werk van DDB voor Volkswagen. De twee merken hebben samen alle mogelijk nationale en internationale prijzen op het gebied van effectiviteit en creativiteit gewonnen waaronder Effies, Lampen, Cannes Lions en D&AD Yellow Pencils. Om dat succes en de langdurige samenwerking te vieren, trakteren Volkswagen, DDB en Nederland 3 de kijker op dit bijzondere reclameblok.
Klik hier om de film te bekijken.
Bron