achter ruitewisser

Kharn

Nieuw lid
Hallo allemaal...
Ik ben voor 90% overtuigd dat mn volgende auto een Skoda Octavia wordt, vandaar dat ik hier wat rondhang.

Ik verbaasde me er over dat de ruitewisser achter er standaard niet op zit (bij de HB), maar een hoop mensen hier hebben de ruitewisser er wel op laten zetten. Zie je zonder ruitewisser niet bar weinig in de regen? En waarom heeft de combi met zn meer verticale achterruit er dan wel 1?

Absoluut overbodig , die ruit blijft mooi proper , er is geen zichtsbelemmering.
Ik heb het niet genomen omdat ik een ruitenwisser achterop lelijk vind... maar da's persoonlijk natuurlijk.
Kijk naar BMW 3's , Mercedes C's , ... die hebben dat ook niet (even gestroomlijnd).

Huib

Lid
Kharn,
Ik heb gekozen voor geen ruitewisser. Ik maakte mij wel enige zorgen zoals je hebt geschetst. Voornaamste reden is dat het zicht toch al enigszins beperkt is en met een ruitenwisser wordt dat nog minder. (meer dan wanneer het zou regenen) Ik ben blij dat die er af is, ziet er een stuk strakker uit. Weinig last van regen, gaat redelijk snel van de ruit af. Alleen met opdrogen zie je dan van die vlekjes op de achterruit. Maar als je de ruit schoonveegt heb je meer zooi.

Combi's hebben standaard een ruitenwisser achterop. Dat komt omdat de ruit vertikaler staat en de luchtstroom achter de auto ervoor zorgt dat water niet van de ruit geblazen wordt, maar er "tegen aan blijft plakken". En met het vuil op de weg/uitlaat etc wordt dit een troep.

Ik heb dan weer wel gekozen voor een wisser op de achterruit... Altijd al gewend geweest bij mijn vorige wagens (AX, Clio, Golf, Corolla Verso,...)

Nu bij de Skoda Octavia vind ik het vooral handig in combinatie met PDC, van de moment dat ik in de achteruit schakel, wordt bij regenweer de achterruit schoongeveegd....

Gebruik de zoekfunctie ook even, daar staan alle argumenten ook nog eens op een rij in diverse andere topics met het zelfde onderwerp. Maak anders een proefrit op een dag dat het regent, dan weet je snel genoeg of je het wel moet doen.

Kharn

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties, he tklinkt wel logisch inderdaad.

Eh, wat de zoekfunctie betreft: ik had al gezocht op ruitewisser, ruitenwisser, achterruitewisser en achterruitenwisser, maar niks nuttigs gevonden...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kharn</font><hr />

Bedankt voor de reacties, he tklinkt wel logisch inderdaad.

Eh, wat de zoekfunctie betreft: ik had al gezocht op ruitewisser, ruitenwisser, achterruitewisser en achterruitenwisser, maar niks nuttigs gevonden...

[/ QUOTE ]

Heb je al gekeken wat de 'zoek periode' is? Standaard zoekt het forum in berichten die niet ouder zijn dan 1 week. Even instellen in een langere periode.

Frankie

Actief lid
praktisch gezien = doen
voor de looks = zeker niet doen !!!!

Ik heb een HB zonder en ik mis 'm zelden tot nooit. Ik ontken echter niet dat het vast handig kan zijn !!

Henny

Actief lid
Jaren zonder gereden in een O1, wat een ellende met miezer in de stad, maar nu met nieuwe O² meteen er een op besteld. Veel mooier gezicht, luxer en veel handiger. Lees de rest maar bij dat eerdere onderwerp.

VEEJAY

Forumguru
Ik zou hem zo weer bestellen met achterwisser. Lelijk vind ik het niet maar dat is natuurlijk een subjectieve mening.

Droopy

Actief lid
Ben blij dat ik hem heb genomen. Van de winter was de achterruit snel open (lui krabber --&gt; Achterverwarming / wissen). En bij regen toch regelmatig gebruikt (zelfs op snelweg)

MMM

Lid
Ten eerte is het toch wel erg lekker hoor als je van die vieze motregen hebt en achteruit wilt inparkeren. Zeker als je geen sensoren hebt.

Ten tweede kun je er ook mee zwaaien als je iemand weer het nakijken geeft /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan