Achter zijruit lekt. Kitten...hoe doe ik dat zelf ?

YoopY.S

Nieuw lid
Bij mijn Fabia 1 uit 2005 loop ik (naast een verstopte parafan) tegen het feit dat mijn linker achterdeur lekt op mijn dorpel en rubber en dat, zeker na deze stortbuien, mijn vloermat vochtig is.
Nu heb ik al diverse draadjes gelezen maar nog niet gelezen hoe ik dit probleem zelf kan verhelpen. Ik ben het een beetje zat om wéér naar de dealer te moeten en de knip flink te moeten trekken...

Aan kit kan ik komen maar nu nog een kleine tutorial hoe ik dit probleem zelf kan verhelpen zou welkom zijn.
Iemand tips?...bedankt alvast..

Ronnie

Forumguru
Bedoel je de lekkage in het achterportier of lekt de achterste vaste zijruit?
Is het een hatchback of een combi?

Ronnie

Forumguru
Dan moet je even het Fabia1 topic doorspitten, daar staat het uitvoerig beschreven,
op Briskoda zelfs met foto's.
Het komt er op neer dat je de deurkaart van het achterportier moet halen, dan het ruit/portier chassis losboren (m6 popnagels), de randen opnieuw afkitten, het chassis er weer op poppen, deurkaartje weer terugmonteren.
Ideaal klusje voor een verregende zaterdagmorgen......
Succes!

YoopY.S

Nieuw lid
Ehhh...bedankt voor je reactie maar zo handig ben ik nou ook weer niet...dus ik denk dat ik geen andere keuze heb dan het te laten doen...:(

boei

Lid
ik ben ook lekage bij de linker achter zijruit. maar het betreft hier de kleine driehoekige ruit. ik weet ook waardoor het komt. er is en stukje van de rubber af. maar nu is de vraag hoe vervang ik de rubbers. het is ook en hatchback

Bovenaan Onderaan