Achteraf bi-xenon lampen inbouwen

saintseiya

Nieuw lid
Hallo,

Ik vroeg me af of er zich iemand al gewaagd heeft aan het achteraf plaatsen van bi-xenon lampen ? Heb al wat teruggevonden op het net, maar dan meestal voor andere modellen: passat 3C, jetta en touran. Ik heb nu gewone halogeenlampen met de chroom stukjes. Weet niet of dit de aanwezigheid van koplampsproeiers aanduidt. Normaal zitten de koplampsproeiers op de nieuwe xenonkoplampen.
Heb al enkele onderdeelnummers:
1ZS 247 047-341: bi-xenonlamp rechts
1ZS 247 047-331: bi-xenonlamp links

assensoren:
1K0 941 273 E : assensor achteraan
1K0 941 274 B : assensor vooraan

stuurmodule xenon:
5M0 907 357 C : stuurmodule xenon

Indien er iemand kan aanvullen, dan graag.

Bij de jetta kan de stuurmodule achter het handschoenkastje gemonteerd worden en maakt de howto-schrijver gewag van het feit dat de kabel van kufatec.de eigenlijk te kort is.

wanderer

Senior Member
op dit forum is de logica soms ver te zoeken......
op zich is er toch niets tegen om wat gegevens te vermelden, dat praat wat makkelijker.....

saintseiya

Nieuw lid
alrighty then: het is een skoda superb combi MY2012 2.0 TDI CR 140PK BJ2011 ambition plus (dual zone airco,zetelverwarming vooraan,cruise control enz...)

Antera

Donateur
het is allemaal te monteren daarna moet dit wel weer geactiveerd worden in vcds zodat de boardcomputer ook de xenon module ziet en je de koplampen kan afstellen en inregelen. Ook moet het sproeireservoir volgens mij worden aangepast of er moeten wat kleppen tussen gezet worden die ook weer aangestuurd worden door de xenonmodule dit om de koplampen schoon te houden.

als je nu al sproeiers hebt dan zouden deze geactiveerd moeten kunnen worden door je ruiten te sproeien een aantal keer voor een paar sec zodat ook de koplampsproeiers worden geactiveerd. Deze zijn volgens mij alleen aanwezig bij xenonkoplampen

saintseiya

Nieuw lid
Ik heb gezien dat er 2 types ruitenwisservloeistoftanks zijn en dat er een bijkomend pompje moet komen , maar of het slechts op 1 van de 2 modellen past weet ik niet.

wanderer

Senior Member
en eens lezen in het xenon draadje....heel verhelderend.....geen hoogteverstelling en geen koplampsproeiers meer nodig per 1-4-2012....
HIER bijvoorbeeld

Antera

Donateur
Dat klopt inderdaad maar een complete set inbouwen zorgt ervoor dat alles werkt zoals het hoort. Plaats je alleen koplampen met een adapter werkt alsnog de hoogte regeling niet en verblind je bij belading alsnog je tegenliggers.

p.s. alle origineel afgeleverde auto's met xenon hebben in ieder geval automatische hoogteregeling alleen de sproeiers ontbreken nogal eens :)

saintseiya

Nieuw lid
En ik denk dat die regel enkel voor Nederland geldt en ik kom uit België (heb dat wellicht vergeten te melden). Onze keuring is wellicht één van de strengste in Europa als je ziet wat er in de ons omringende landen allemaal kan/mag. En tegenliggers verblinden gebeurt nu al met de gewone halogeenlampen blijkbaar :-s . Staat nu op AUTO ingesteld. Heb nog niet gekeken hoe je hoogteverstelling manueel kunt bijregelen...

Antera

Donateur
als er automatische hoogteregeling aanwezig is op de auto zal deze nooit manueel verstelbaar zijn

saintseiya

Nieuw lid
Weet er iemand of dit standaard aanwezig is op de ambition ? Ik vermoed van niet. Ik denk dat die AUTO-stand gewoon automatisch de lichten aansteekt als het donker wordt.

Antera

Donateur
heb jij een stelwieltje in je auto? zo nee kijk even of de koplampen nu wel voorzien zijn van stelmotoren dan weet je het ook als niemand er antwoord op kan geven

andrehj

Forumguru
Eenvoudig zal het niet zijn, want je moet ook nog een koplampreinigingsinstallatie en een automatische hoogteregeling inbouwen. Makkelijker is het om dit gewoon af-fabriek mee te bestellen (dat kan toch op elke versie?)

Pendragon

Donateur
@andregj: vast, maar ik heb mijn Superb 2e hands gekocht en daar zat het niet op, vandaar. Ik ben gewoon nieuwsgierig of iemand het gedaan heeft en zo ja hoe dat ging.

Noord26

Forumguru
Eenvoudig zal het niet zijn, want je moet ook nog een koplampreinigingsinstallatie en een automatische hoogteregeling inbouwen. Makkelijker is het om dit gewoon af-fabriek mee te bestellen (dat kan toch op elke versie?)

Dat is niet meer verplicht sinds medio april van dit jaar. En is prima zelf te doen, maar dan praat ik wel over een set zonder de hoogte-regeling en reinigings-installatie. Anders is het idd veel werk.

Antera

Donateur
adaptersetje kopen. Lampen plaatsen met de adapters en deze inleren en klaar ben je. Alleen de hoogteregeling zal niet werken

BertjeB

Senior Member
Ik volg dit draadje met intresse, ook ik ben aan het kijken hoe ik originele koplampen, bi-xenon met corneringfunctie en het liefst ook hoogteregeling maar zonder sproeiinstallatie(want niet meer verplicht) werkend kan krijgen op mijn O2.
hoe is de hoogteregeling eigenlijk geregeld op de O2? is het dezelfde als de manuele regeling of beweegt de lens net als bij de corneringfunctie?

Antera

Donateur
Ik volg dit draadje met intresse, ook ik ben aan het kijken hoe ik originele koplampen, bi-xenon met corneringfunctie en het liefst ook hoogteregeling maar zonder sproeiinstallatie(want niet meer verplicht) werkend kan krijgen op mijn O2.
hoe is de hoogteregeling eigenlijk geregeld op de O2? is het dezelfde als de manuele regeling of beweegt de lens net als bij de corneringfunctie?

Zie je eigen topic. Daarstaan al de nodige antwoorden ook omtrend de hoogteregeling ":-)

Bovenaan Onderaan