Achteraf inbouwen MDI in Yeti icm Radio Swing

Wimus

Actief lid
Mijn dealer is al weken bezig met Skoda Belgie om de onderdelen geleverd te krijgen om MDI met een USB aansluiting achteraf in te bouwen.
Volgens Skoda Belgie is dit NIET mogelijk.......
Omdat mijn dealer niet voor 1 gat te vangen is, en nog moeite doet voor zijn klanten, heeft ie in het onderdelenprogramma van Skoda de onderdeelnummers opgezocht, en deze los besteld.
Probleem dat zich daarbij voordoet is dat de verbindingskabel tussen Radio Swing en de MDI module nog altijd in nalevering staat, en men bij Skoda Belgie er ook geen moeite voor doet deze te krijgen (is volgens hun toch niet mogelijk om in te bouwen)
Vorige week nog de rayonleider van Skoda Belgie aangeschreven, ik had zijn emailadres nog ivm het probleem met de aandrijfas, en het probleem uitgelegd. Heb een mooie email teruggekregen met de mededeling dat hij het zou uitzoeken en erachteraan zou gaan.
Gister zelf eens het net afgezocht en wat heb ik gevonden??? Skoda Oostenrijk levert de set gewoon, staat met bestelnummer op hun site:
Multimediaanschluss MDI - 5L0051592
- mit Sonderausstattung identisch

- nur für Fahrzeuge mit Originalradios Swing und Bolero und Navigationen Amundsen und Columbus (kann für Radio Blues nicht benutzt werden) - beim Montieren des Satzes kommt es zum Abschließen der Mediabuchse AUX-IN sowie falls vorhanden des CD-Wechslers
- nur für Linkslenker und Fahrzeuge mit manueller od. elektr. Klimaanlage
- Ablagefach für MDI ist separat zu bestellen
- für Anschluss einer externer Audioanlage sind Verbindungskabel für MDI -Mobile Device Interface zu benutzen:
AZO 800 001 - iPod/iPhone-MDI
AZO 800 002 - USB - MDI
AZO 800 003 - miniUSB - MDI
AZO 800 004 - jack 3,5mm - MDI
http://www.skoda.at/modelle/yeti/ausstattung/zubehoer/sound_kommunikation/

Toen in vanmorgen bij de dealer was voor mijn winterbanden, heb ik hem deze info gegeven en wat blijkt, artikelnummer staat in hun database, maar zonder prijs en niet op voorraad natuurlijk. Tevens schrok hij ook van de prijs.....stukken goedkoper dan in Belgie !
Hij heeft me beloofd vanmiddag actie te ondernemen, dus ik ben benieuwd wat er gaat uitkomen.

Weet iemand of dit in Nederland leverbaar is?

EdK

Forumguru
OFF TOPIC:

Jij mag echt in je handen knijpen met zo'n dealer
Man man dat is meer dan service alleen.
Alleen vanwege zo'n dealer zou je al een skoda blijven kopen.
Nu alleen die eigenwijze importeur in België nog wat materiaalkennis bijbrengen

Wimus

Actief lid
Absoluut, de dealer valt in deze ook helemaal niks te verwijten.
Ik heb veel auto's gehad, maar de welgemeende klantvriendelijkheid van Garage Intercars in Veldwezelt slaat echt alles.
De importeur maakt er een zooitje van, en de dealer mag het gezeur aanhoren.....:623:

Wimus,

Mag ik vragen hoe het verlopen is, en of alles werkt? Zou dit ook graag achteraf inbouwen in mijn Fabia!
En eventuele prijs, zou ook fijn zijn om te weten....

Alvast bedankt!

Wimus

Actief lid
Ik heb een auto uit de showroom gekocht, waar geen BT op zat.
De dealer kent Skoda België waarschijnlijk beter en heeft de orginele maar niet nabesteld, maar een Parot, om lange wachttijden te voorkomen.

Multi1100

Actief lid
Oke, logisch dan..
Ik heb de mijne ook uit de showroom, zat er dus in en ik moet zeggen tot volle tevredenheid

Dus in de Swing radio is BT geïmplementeerd, hetgeen het mogelijk maakt om muziekbestanden op je mobiele telefoon (die BT heeft) op de Swing radio af te spelen.

Is dit juist??

EdK

Forumguru
nope, want mijn swing die ik uitgebouwd heb had geen BT
Dit moet je weer als extra optie bijbestellen en dan is het weer wel blijkbaar gekoppeld met de swing ivm de speakers die je carkit dan gebruikt

EdK: NEE
Multi1100: JA

Zo'n Swing Radio wordt een miljoen keer gemaakt
Zal toch wel altijd met- of zonder BT zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat er ook nog eens twee types zijn; met en zonder BT!?

Als je in de opties bij bijv. skoda.nl kijkt zul je zien dat BT optioneel is

Uiteraard heb ik in de gebruiksaanwijzing van de Swingradio gekeken en daar stond inderdaad een * achter.
We zullen maar aannemen dat hier bedoeld wordt dat het optioneel is, want er was geen legenda waarin dit * teken verklaard werd!
Bijzonder slordig dus!

Ik kan mij echter niet voorstellen dat een eenvoudig type radio met- en zonder bluetooth gemaakt wordt.
Het protocol van BT is elektronisch gezien zo eenvoudig, dat het absoluut niet loont om twee verschillende autoradio's te maken.
Waarschijnlijk moet even uitgezocht worden hoe je softwarematig de bluetooth "aanzet " op de Swing-radio!

Bij veel bluetooth apparaten hoeft het niet, omdat een bluetooth signaal herkend wordt als er andere apparatuur met BT in de buurt komt.

EdK

Forumguru
Het is geen kwestie van wel of niet een Swing met ingebouwde BT.
De BT is bv bij Multi en mij excact hetzelfde en indien je voor optie BT kiest krijg je een extra module ingebouwd extern van de swing die gekoppeld wordt aan de swing.
Niet meer en niet minder

Wimus

Actief lid
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
eindelijk is de set binnen bij de dealer (is zeker door iemand van Skoda België te voet opgehaald in Oostenrijk)
Zou in principe nog een ander aflegvakje bij moeten (waar de aansluiting in komt onderaan bij de aircobediening), maar dat staat nog in nalevering....... (is zeker iemand te voet halen in Tsjechie).
Set kost 257 Euro ex BTW
Morgen afspraak maken voor inbouw

EdK

Forumguru
Nemen ze toevallig in die voettocht ook mijn windgeleiders voor me voorramen mee ??
Kom ik ze wel in Belgie ophalen !

Wimus

Actief lid
zo, de MDI zit er in en werkt PERFECT met een USB stick.
Was al met al een half uurtje werk.
Volgens de dealer is de set nu ook als accessoire verkrijgbaar in België (zijn ze daar eindelijk wakker geworden)
Ik wil hier nogmaals de complementen geven aan Garage Intercars in Veldwezelt. Het is gewoon niet te beschrijven wat daar nog gedaan wordt voor een klant.
Dankzij hun inzet en vastberadenheid hebben we het toch voor elkaar gekregen!

Bovenaan Onderaan