Achteraf inbouwen: Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning?

Freds

Lid
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van de "Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning"?

Toen ik mijn Q3 Combi EBL bestelde vorig jaar was deze optie niet voorhanden. Ik heb regelmatig mijn windsurfboards in de auto en dat werkt nu niet echt lekker. Vooral ook omdat de hoofdsteun niet eenvoudig en snel te verwijderen is.

Joske

Forumguru
Dan zou ik denken dat je een volledig nieuwe stoel zult moeten plaatsen, dus dan zal het gewoon de stoel door middel van een aantal zeskanten (? of hoe noemen die beesten :) ) losgemaakt worden van de rail en de nieuwe stoel op dezelfde manier plaatsen. Vraag me alleen af wat het kostenplaatje hier van zal zijn, zo een nieuwe stoel. Weet niet of je voor zo een nieuw model dat al makkelijk op de sloop zult vinden ;)

Joske

Forumguru
en ik heb wat artikelnummers voor je gezocht, dus voor een stoel rechtsvoor in stof (?) vind ik er 2, maar weet niet of 1 van de 2 een volledig platte leuning kan hebben:

5E0881022

5E0881022A

richtprijs: €1800 per stuk

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet hoe plat de stoel moet, maar ik heb iets vergelijkbaars gedaan in mijn Fabia: achterbank en stoelen uit een 3-deurs Seat Ibiza, dus met rugleuning die naar voren kan klappen. Toen ik onlangs een 6-treeds keukentrap op moest halen, paste dat met gemak door behalve een achterbankdeel ook de rugleuning van de passagiersstoel naar voren te klappen. (wel de hoofdsteun verwijderd, omdat die anders precies het zicht op de rechterspiegel blokkeerde.

Zoals Joske aangeeft kun je zoeken bij sloperijen naar een nieuw exemplaar met die optie die total loss is gereden, andere mogelijkheid is kijken of er binnen de VAG-groep andere modellen zijn waar je de stoel zo kunt overzetten en die je wel naar voren kunt klappen. Met wat geluk komt ook de bekleding overeen. De mooiste en duurste optie is natuurlijk zo'n losse stoel bestellen. In geval van schade moet een schadeherstelbedrijf ook zo'n stoel kunnen bestellen, dus het lijkt me dat het mogelijk is.

Bovenaan Onderaan