ACHTERAF inbouwen van een zwenk trekhaak, met knopbediening in de kofferbak

Goedendag allen,

Mijn auto heeft geen trekhaak, maar wil deze wel laten plaatsen.
Wie heeft een goed adres voor het achteraf inbouwen van de zwenk (wegdraaibare) trekhaak met knopbediening in de kofferbak, zoals af fabriek?

- kosten?
- verwachte problematiek?

Hoor graag van jullie.
 

Smeeuwis

Donateur
Duur geintje... Heb je trekhaak voorbereiding? Dan scheelt het misschien iets. Bij mijn Enyaq door de dealer laten doen, wel met trekhaakvoorbereiding, maar kostte nog steeds 1.700,-... Afneembaar misschien net zo netjes en stuk goedkoper denk ik.
 
@Smeeuwis, heb een adres gevonden, vraagt €1199 en zijn er 4 a 5 uur mee bezig. Is een af fabriek montage met binnen bediening. Was benieuwd of er meer rijders waren die dit al eens gedaan hebben, das de kracht van het forum. Kan idd een afneembare nemen a €799 ingebouwd, maar ken mezelf, die gaat er een paar keer af en dan blijft ie weer zitten en een knop bediening geeft gemak idd. is mij de extra 400 wel waard voor de jaren dat ik erin rij. Veelvuldig gebruik met fietsdrager of aanhangertje.
 

Smeeuwis

Donateur
Prima hoor, moet je uiteindelijk zelf weten natuurlijk. 1200,- valt me reuze mee gezien wat ik (de baas eigenlijk) er voor betaalde.

Goede tip van @Slider , even kenteken checken of trekken überhaupt wel mag. Ook veel over geschreven de laatste maanden hier, Suberb's met 0 kg trekgewicht na import. Dan heb je een trekhaak en mag er nog steeds alleen een fietsendrager op.
 
Import auto en trekhaak wens voor aanhanger.
Toevallig al de check gedaan op je kenteken of je auto dat ook mag trekken? :unsure:
@Slider: heb helaas nog geen ktk, is vorige week aangevraagd. Dus er kunnen restricties op zitten vanuit het land waar ze komen? De verkoper gaf aan dat het geen enkel probleem was.
 

Slider

Forumguru
De RDW volgt blind het CoC bij het voertuig. Als daar staat dat er - Kg of 0 Kg bij geremd of ongeremd trekgewicht staat, neemt de RDW dat ook zo over.
Waardoor je in NL alleen een fietsendrager op die trekhaak mag vervoeren, geen aanhanger en zo.

Er zijn vele Octavias en Superbs geïmporteerd zonder trek gewicht, terwijl de koper hem wilde voor aanhanger, caravan en dergelijke.
Het probleem is, dit is NIET meer te herstellen of aan te passen achteraf. Het is wat het is. Er zijn veel topics over geweest op dit forum recentelijk met radeloze kopers die er te laat achter kwamen.

Dus voor je een trekhaak wilt monteren voor een aanhanger, moet je echt zeker zijn dat je een trekgewicht hebt staan bij de RDW gegevens op je kenteken (of CoC document dus). Anders heb je een hele dure trekhaak voor alleen een fietsendrager.
 
Bovenaan Onderaan