Achteraf installeren alarm op de yeti.

bluskabouter

Forumguru
wie heeft ervaring met achteraf monteren van een (dealer geleverd) alarm in de yeti.
zit hier over na te denken, maar vindt dit nogal prijzig bij de dealer.
klasse 2: € 675,=
klasse 3: € 785,=.

Monteurtje

Forumguru
Is die dealer wel SCM gecertificeerd? Anders krijg je er geen certificaat bij en dat is wel belangrijk voor de verzekering denk ik.

Stinger

Actief lid
Wat zijn de beweeg redenen om een klasse 2 of 3 alarm te nemen bij een Yeti met alle respect. Ik zeg altijd een mechanische beveiliging, is altijd beter dan een elektronische beveiliging. Als het puur om te ver komen dat u voertuig wordt mee genomen door dieven, neem een Bearlock (onderhoudsvrij). Zit er bijv waardevolle audio apparatuur zoals de bekende Columbus navigatie systeem, schermpje in de hoofdsteunen en etc. Neem dan klasse 3 alarm van Defa icm extra autorisatie wat verplicht is per 01-01-2015. Er zijn ook andere gecertificeerde bedrijven die tegen een gunstiger prijzen kunnen installeren. Zie deze link: http://www.fleetaccess.nl/security/klasse-alarm/klasse-3-alarm/ Voordeel van dit bedrijf is, dat men op locatie kunnen installeren. Vraag wel even naar de voorwaarde. Het voordeel als u dit laat installeren door de dealer, als er klachten zijn, dan kunt u direct naar de dealer. Vergeet niet het volgende als een dief iets perse wilt hebben, dan bedenkt een dief wel voor een oplossing. Hoe dan ook. Een bekenden gezegde: waar een wil is, is er een wet.

bluskabouter

Forumguru
gezien de laatste berichten op dit forum over het onvrijwillig veranderen van eigenaar kwam ik op de gedachte om d.m.v. een alarm de auto te beveiligen.
maar toen ik de prijzen zag, dacht ik...dat kan goedkoper.
vandaar mijn vraag.
heb geïnformeerd bij de verzekering, maar er zit geen korting in v.w.b. de premie.
we laten het maar zo...er zijn volgens mij weinig yeti`s onbedoeld van eigenaar veranderd.

Joske

Forumguru
Wel ik vind de opmerking van @Stinger nog zo gek niet.. een mechanische vergrendeling?

Dan zit je niet met al die inbouw achteraf en bij aankoop volgende auto bekijk je het reeds op voorhand é :)

Leon54

Actief lid
Ik ook....!!!! Kan me alleen NIET voorstellen dat de Yeti bij het boevengilde bovenaan het lijstje staat.

EdK

Forumguru
Kan me alleen voorstellen dat de Yeti bij het boevengilde bovenaan het lijstje staat.
Hééé ga jij ze ff op verkeerde gedachte brengen.............
Een Yeti raken ze aan de straatstenen niet kwijt........................................:koffie:

Bovenaan Onderaan