Achteraf leerinbouw Fabia III, welke keuze

Welke kleurcombinatie zou jij kiezen?

• 1 kleurig, volledig zwart

Stemmen: 9 33,3%
  • 1 kleurig, volledig bruin / grijs / beige

Stemmen: 4 14,8%
  • 2 kleurig, zwart met titanium grijs zit- en rugvlak

Stemmen: 5 18,5%
  • 2 kleurig, zwart met samt beige zit- en rugvlak

Stemmen: 1 3,7%
  • 2 kleurig, zwart met bruin zit- en rugvlak

• Iets anders .....

• Totaal aantal stemmers
    27

Figaro75

Senior Member
Mijn nieuwe leasewagen was helaas besteld met de verkeerde kleur bekleding.
Nu kan ik voor relatief weinig kosten de auto opnieuw laten bekleden bij Alba (waarschijnlijk).

Het garagebedrijf heeft van een klant met een Octavia wat foto's gemaakt welke hij zelf ook wel mooi vindt.
Zelf twijfel ik nog een beetje betreffende de kleur.
2-kleurig vind ik mooi want zo zou het origineel ook zijn geweest.

Op basis van de foto's van de garage blijkt dat die klant idd bij Alba is geweest aangezien daar dezelfde foto's staan (de onderste 3 foto's). Nu wil ik een combinatie maken waarbij het zit en rug gedeelte gedeeltelijk vakjes heeft, gelijk aan de foto's van de volledig bruine uitvoering, maar dan wel 2-kleurig. Dus de wangen, zijkanten en achterkanten zwart.

Maar welke kleur zal ik het zitvlak en rugvlak maken. Bruin zie ik heel vaak voorbij komen.....
Zelf twijfel ik aan Titanium grijs of Samt beige.

Leerstaal_A0596_Kaneelbruin-150x150.jpg Leerstaal_A4825_Samt_Beige-150x150.jpg Leerstaal_A4830_Titanium_Grijs-150x150.jpg
Skoda-Octavia-Ambition-Nougat-bruin-Diamond-stitching-49093-1.JPG Skoda-Octavia-Ambition-Nougat-bruin-Diamond-stitching-49093-2.JPG Skoda-Octavia-Ambition-Nougat-bruin-Diamond-stitching-49093-3.JPG
Skoda-Octavia-Combi-.Nappa-zwart-middenbanen-diamondstik-A-N0596-2.JPG Skoda-Octavia-Combi-.Nappa-zwart-middenbanen-diamondstik-A-N0596-3.JPG Skoda-Octavia-Combi-.Nappa-zwart-middenbanen-diamondstik-A-N0596-8.JPG

Bijlagen

• upload_2016-2-4_14-26-44.jpeg
    upload_2016-2-4_14-26-44.jpeg
    62,8 KB · Weergaven: 68

edero

Forumguru
Blijft inderdaad een eigen persoonlijke keuze, maar het is denk ik ook wel beetje afhankelijk van de kleur van de auto wat hierbij past.

Figaro75

Senior Member
Natuurlijk is het persoonlijk, dat maakt het ook zo moeilijk.
Dus ik heb bij Alba al aardig wat foto's zitten bekijken maar het blijft lastig om te beoordelen hoe een kleur echt is.

De auto is git en git zwart......:D zowel van binnen als van buiten.
Vandaar dat ik ook zo graag de zwart/beige uitvoering wilde hebben.

Dus ik heb bij Alba al aardig wat foto's zitten bekijken maar het blijft lastig om te beoordelen hoe een kleur echt is.

Als je die al wilde hebben is de keuze nu makkelijk lijkt mij!

Figaro75

Senior Member
@PatrickK De stoffen uitvoering in beige is heel apart (van wat ik op de site kan zien).
Hier was het zit-/rugvlak zwart en de buitenzijde juist beige.
Alleen dan waren ook de deurpanelen in beige.

Ik heb nu zwarte deurpanelen en die willen ze niet omruilen.....
Dus daarom de buitenzijde van de stoelen ook zwart met een gekleurde invulling.
En dan de armsteun eventueel in de afwijkende kleur of ook gewoon zwart, daar moet ik ook nog over nadenken.

Figaro75

Senior Member
Ik denk dat de combi zwart-bruin wel chic zal staan maar welk bruin dan.
Hier twijfel ik dan tussen kaneel en nougat.
Bij de Superb-jongens staat ook een topic over achteraf leder. Daar staan ook wat foto's alleen de ene keer lijkt de ene heel donker en bij Alba weer minder donker.
Dus dat maakt het er niet makkelijker op.

RefleCs

Forumguru

En als je nou eens Donkerder bruin i.p.v. zwart pakt en dan een lichtere bruintint of beige op de zitting en rug? Je blijft dan een beetje in dezelfde kleurfamilie wat weer wat rustiger oogt. En zo te zien ben je dan ook nog eens redelijk uniek ook. Dus wat zwart is een heel donkerbruine kleur en de zitting en rug een lichtere bruine kleur of zelfs beige.

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Om een idee te geven van waar ik op doel (zal uiteraard iets anders zijn maar het gaat mij om de kleur samenstelling:
Ford-Connect-beige-nougat-brown.-Order-49820-2.JPG

Wellicht even kijken of je de handrem en pookhoes ook mee kunt nemen of iets doen met stiksel zoals een diamantpatroon bijvoorbeeld. Dat maakt het dan weer net een tandje speelser.

Laatst bewerkt:

Vlokkie

Senior Member
Ter indicatie, zo ziet de standaard beige/zwarte stoffen bekleding af fabriek eruit. Voordeel van zwart als zitvlak ik dat het niet zo besmettelijk is in tegenstelling tot het beige, zeker met kinderen

Bijlagen

• 20150724_174854-1200x1600.jpg
    20150724_174854-1200x1600.jpg
    337 KB · Weergaven: 40

RefleCs

Forumguru
Eens voor wat betreft de kinderen, maar persoonlijk vind ik de kleuren zwart en beige niet lekker bij elkaar smoelen. En leder is wel goed schoon te maken zolang je geen alcantara of gerperforeerd leder pakt. Ik heb momenteel een auto met beige stoffen bekleding erin en ik heb het redelijk netjes gehouden. Echter is beige stoffen bekleding wel echt een ramp. Het neemt werkelijk alles op. Ik zou minder moeite hebben met beige leder.

Figaro75

Senior Member
Echter is beige stoffen bekleding wel echt een ramp. Het neemt werkelijk alles op.
Dit was precies wat het autobedrijf zelf ook heeft aangegeven en daarom waren ze ook niet echt bereid om de stoelen om te wisselen....

Wel een goede tip om geen geperforeerd leer te nemen als je het goed schoon wil houden.
Had ik nog niet aan gedacht. De Octavia hiervoor had volledig zwart leer. Dus ik wil het nu lichter proberen.
En een ruitje erin vind ik ook wel mooi staan.

RefleCs

Forumguru
Neem van mij aan dat het echt zo is. Maar licht leder zou ik zeker wel aandurven zelfs met die buldozers op de achterbank ;) haha

Ow en als je dat ruitje in de contrasterende kleur laat stikken dan lopen de kleuren helemaal mooi door en krijg je volgens mij een echt sjiek en origineel geheel.

B@s0302

Senior Member
Pfoe das een lastige keuze inderdaad.. Combi van zwart / bruin of 1kleur met "diamantjes" stiksel in een afwijkende kleur zou mijn voorkeur hebben?!

Tuulster

Forumguru
Ik zeg zwart grijs, als je graag two-tone hebben wil. krijg je een beetje dit effect....

IMAG1011.jpg

Bijlagen

• IMAG1003.jpg
    IMAG1003.jpg
    944,4 KB · Weergaven: 24
Bovenaan Onderaan