Achteraf ruitenwisser monteren?

hgoor

Lid
Ik heb nu m'n Ocatavia pakweg anderhalve maand en ik heb er spijt van dat ik over het hoofd heb gezien om destijds ook een ruitenwisser op de achterruit te laten monteren.

Ik erger me er behoorlijk aan bij het rijden, met name als je (zoals ik) aardig wat file doet; ik vind goed zicht rondom best wel belangrijk ivm veiligheid enzo.

Dus nu vraag ik me af: kan je achteraf zo'n ruitenwisser nog laten monteren? En wat zou dat kosten?

LenK

Forumguru
Ik vrees van niet. In theorie kan natuurlijk alles maar ik denk dat het wel erg kostbaar gaat worden.

Als je er een foto van ziet dan zie je dat de wisser in zijn geheel op de achterruit zit. Er moet dus een gat in de ruit zitten voor de montage.
Dat gat gaat alleen lukken met ruitvervanging. Verder zal er nog wel een andere hoedenplank in moeten en het ruitenwisser mechaniek zelf kost ook de nodige duiten. En ik weet niet of de ruitenwisserhandle aan de stuurkolom is voorbereid. Als die moet worden vervangen dan wordt het nog duurder.

Ik denk net zo helaas pindakaas als maxidot niet bestellen bij aankoop, dat kan achteraf ook maar dan is het tig keer zo duur.

Bijlagen

• Wisser.jpg
    Wisser.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 35

hgoor

Lid
Verhip: nooit op gelet! Idd zal het dan wel niet kunnen (althans: zonder een klein vermogen uit te geven).

Balen want ik zie dat het een optie was op m'n lease auto van nog geen 100 euro :( Totaal niet aan gedacht en over het hoofd gezien...

Ik vrees van niet. In theorie kan natuurlijk alles maar ik denk dat het wel erg kostbaar gaat worden.

Als je er een foto van ziet dan zie je dat de wisser in zijn geheel op de achterruit zit. Er moet dus een gat in de ruit zitten voor de montage.
Dat gat gaat alleen lukken met ruitvervanging. Verder zal er nog wel een andere hoedenplank in moeten en het ruitenwisser mechaniek zelf kost ook de nodige duiten. En ik weet niet of de ruitenwisserhandle aan de stuurkolom is voorbereid. Als die moet worden vervangen dan wordt het nog duurder.

Frankie

Actief lid
mijn eerste O2 had geen wisser. Misverstandje bij bestelling. Oh wat was ik achteraf blij, looks wise. Oei wat was ik gefrustreerd praktisch gezien. Heb er dus nu wel een. Optisch stoort t me totaal niet (vind een O2 zonder nu zelfs n beetje kaal ;). Maar wat me wel opvalt is dat verreweg de meeste O2 HB's welke ik de laatste tijd zie allemaal een wisser hebben. Toeval ? Kiezen mensen nu toch meer voor praktisch dan looks ? OF zouden t merendeel leasers zijn en door de leasmaatschappij geregeld ? hmmmm hoe-dan-ook, ik ben er erg content mee.... Maar hier schiet natuurlijk nix op helaas :-/ Dan moet je net als ik weer een O2 nemen, heb je een 2e kans :-)

sitechris

Donateur
ik denk dat idd de praktische afweging en de geringe meerkosten een rol spelen. Ben er persoonlijk ook erg blij mee. De achterruit vangt veel water als het regent.

Tallguy

Forumguru
ik denk dat idd de praktische afweging en de geringe meerkosten een rol spelen. Ben er persoonlijk ook erg blij mee. De achterruit vangt veel water als het regent.

Maar de achterruit is ook zo weer schoon als je eenmaal op de snelweg zit (of anders gezegd iets meer kan doorrijden)

LenK

Forumguru
2 auto's geleden had ik een Seat Toledo, ongeveer dezelfde daklijn als een O2. Bij stilstaan met regen werd de ruit ondoorzichtig en onder het rijden werd ie weer schoon. Een achterwisser heb ik niet echt gemist.
Bij mijn combi nu is het precies andersom, die slaat onder het rijden dicht. Daar zou ik de wisser wel missen.
Als ik nog een O2 koop dan wordt dat waarschijnlijk een hatch. En daar komt dan geen wisser op. Want ik vind het echt geen gezicht, het verpest de achterkant.
En ik verwacht ook niet dat ik hem ga missen.

Vikkie01

Nieuw lid
Ik heb afgelopen zaterdag mijn O2 hatch opgehaald. Dit was een voorraad model welke geen achterwisser had. In het begin had ik mijn twijfels of ik dit nu ging missen, aangezien ik de afgelopen 10 jaar alleen maar auto's heb gehad met een wisser. Gelukkig zijn deze twijfels definitief verdwenen. Gisteren regende het toch behoorlijk, maar heb de wisser totaal niet gemist Ik rij elke dag over een dichtgeslipte A20, dus het grootste gedeelte was file. Tijdens de file wordt de achterruit wel nat maar zodra je weer een beetje rijdt is de ruit zo weer schoon. Opties gezien vind ik hem ook veeeel mooier zonder.

Groetjes,
Viktor

hgoor, probeer eens een keertje Rain-X uit op je achterruit.
Kan je gewoon kopen bij de autospeciaalzaak.
Het scheelt echt !

Suc7

hgoor

Lid
hgoor, probeer eens een keertje Rain-X uit op je achterruit.
Kan je gewoon kopen bij de autospeciaalzaak.
Het scheelt echt !

Suc7

Die had ik idd al bedacht en heb van dat spul in de kofferbak liggen.. Maar het regent en ik het er nu dus niet opdoen ...

Bovenaan Onderaan